Η Google επιβεβαίωσε ότι σύντομα θα εμφανίζονται διαφημίσεις κάτω από τις απαντήσεις της λειτουργίας τεχνητής νοημοσύνης (AI Overviews) ως “Χορηγούμενα” αποτελέσματα. Αυτή η νέα προσθήκη αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο που παρουσιάζονται οι πληροφορίες στους χρήστες, και να επηρεάσει το διαφημιστικό τοπίο του διαδικτύου.
Πώς θα λειτουργούν οι διαφημίσεις στις AI Overviews
Η εμφάνιση των διαφημίσεων στο AI της Google ακολουθεί κάποιες συγκεκριμένες κατευθύνσεις, τις οποίες έχει ήδη επιβεβαιώσει η εταιρεία. Παρακάτω περιγράφονται τα βασικά σημεία της νέας εμπειρίας διαφημίσεων:
- Διαφημίσεις στις κινητές συσκευές μόνο στις ΗΠΑ αρχικά
Οι διαφημίσεις θα εμφανιστούν αρχικά μόνο στις απαντήσεις AI μέσω κινητών τηλεφώνων στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ η Google σχεδιάζει να τις επεκτείνει σύντομα και στις αναζητήσεις από υπολογιστές. - Ανάδειξη εμπορικών ερωτημάτων
Η προσθήκη διαφημίσεων θα γίνεται στις περιπτώσεις όπου η αρχική αναζήτηση έχει “εμπορική διάσταση”. Δηλαδή, εάν ένα ερώτημα αφορά προϊόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με εμπορικά αποτελέσματα, η Google ενδέχεται να εμφανίσει διαφημίσεις. Έτσι, ερωτήματα με πιο γενικό ή πληροφοριακό χαρακτήρα πιθανόν να μην επηρεαστούν από διαφημιστικά αποτελέσματα. - Πηγές διαφημίσεων από υπάρχουσες καμπάνιες
Οι διαφημίσεις που θα εμφανίζονται προέρχονται από τις υπάρχουσες καμπάνιες Αναζήτησης (Search), Αγορών (Shopping) και Performance Max. Η Google, για την ώρα, δεν προσφέρει τη δυνατότητα άμεσου ελέγχου για το εάν οι διαφημίσεις εμφανίζονται στις AI Overviews ή όχι. - Έλλειψη άμεσων αναφορών αποτελεσματικότητας
Η Google δεν σχεδιάζει να προσφέρει δυνατότητα άμεσων αναφορών σχετικά με την απόδοση των διαφημίσεων στις AI Overviews, παρόλο που αυτό το νέο διαφημιστικό “χώρο” θεωρείται πολύτιμος. Η έλλειψη άμεσης δυνατότητας μέτρησης ίσως είναι ένα μειονέκτημα για τους διαφημιστές που θα ήθελαν να αξιολογήσουν την επίδραση αυτών των διαφημίσεων. - Υποχρεωτική συμμετοχή των διαφημιζόμενων
Η επιλογή εμφάνισης των διαφημίσεων στις απαντήσεις AI είναι υποχρεωτική για όλους τους διαφημιζόμενους, καθώς δεν προσφέρεται επιλογή εξαίρεσης. Η Google καθιστά σαφές ότι πρόκειται για μια ενιαία εμπειρία και όχι κάτι που μπορεί να παρακαμφθεί.
Πώς επηρεάζονται οι οργανικές αναζητήσεις και οι διαφημιστές
Η εμπορευματοποίηση της λειτουργίας απαντήσεων τεχνητής νοημοσύνης της Google ίσως οδηγήσει σε αύξηση του ανταγωνισμού για διαφήμιση σε αυτό το νέο “ψηφιακό ράφι”. Παράλληλα, αναμένεται να παρακολουθήσουμε πώς θα επηρεαστούν τα οργανικά αποτελέσματα. Οι διαφημίσεις σε AI Overviews μπορεί να ενθαρρύνουν περισσότερους διαφημιστές να επενδύσουν σε καμπάνιες, αλλά η απουσία άμεσης αναφοράς για την απόδοσή τους δημιουργεί ερωτήματα για την απόδοση της επένδυσης (ROI).
Η επέκταση των διαφημίσεων στις απαντήσεις AI της Google αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη στον κόσμο της ψηφιακής διαφήμισης. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτή η νέα δυνατότητα θα αναπτυχθεί και θα τελειοποιηθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες, και οι διαφημιστές θα παρακολουθούν στενά για να αξιολογήσουν τις αλλαγές και τα οφέλη τους