Μια κατάθεση που άφησε άφωνο το ακροατήριο έδωσε η ηθοποιός Εβελίνα Παπούλια στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, περιγράφοντας μια σειρά σοκαριστικών εμπειριών που -όπως υποστήριξε- έζησε κατά τη συνεργασία τους στο παρελθόν. Η γνωστή ηθοποιός στάθηκε τόσο στη συμπεριφορά του κατηγορούμενου όσο και στο πώς ο ίδιος διαχειριζόταν την εξουσία που του παρείχε η θέση του στον χώρο του θεάτρου.
«Δε με γοήτευε, ήταν όμως καλός ηθοποιός»
Στην αρχή της κατάθεσής της, η Εβελίνα Παπούλια ξεκαθάρισε πως δεν θαύμαζε τον Πέτρο Φιλιππίδη, αναγνωρίζοντας ωστόσο το υποκριτικό του ταλέντο:
«Δεν τον θαύμαζα, απλά αντιλαμβανόμουν πόσο καλός ηθοποιός ήταν. Τον θεωρώ μέτριο σκηνοθέτη. Κατέληξα ότι είναι πολύ κακός άνθρωπος», είπε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αν είχε δείξει μεταμέλεια και ζητήσει συγγνώμη για όσα έχει προκαλέσει -είτε ψυχολογικά είτε με χειρονομίες και επιθετικές συμπεριφορές- «τα πράγματα ίσως να είχαν λυθεί αλλιώς».
Η σκηνή που «πάγωσε» την αίθουσα
Το πιο συγκλονιστικό σημείο της κατάθεσης ήρθε όταν η ηθοποιός περιέγραψε ένα αδιανόητο περιστατικό που -όπως υποστήριξε- έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια παράστασης:
«Ήμουν στο πίσω μέρος της σκηνής και τον είδα πίσω από τις κουίντες. Έβγαλε το παντελόνι και το εσώρουχο και μου έδειχνε τα γεννητικά του όργανα. Ήταν κάτι εντελώς εκτός ορίων. Πάγωσα, αλλά συνέχισα να παίζω, παρόλο που είχα πάθει σοκ», ανέφερε, προκαλώντας αναστάτωση στην αίθουσα.
Σύμφωνα με την ίδια, το περιστατικό δεν ήταν μεμονωμένο, καθώς -όπως είπε- το επανέλαβε άλλη μία φορά. Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν αντέδρασε, εξήγησε:
«Δεν ήθελα να του δώσω την ικανοποίηση ότι έχει εξουσία πάνω μου. Είμαι έντονη σαν χαρακτήρας και δεν ήθελα να οδηγηθώ σε σύγκρουση».
Το παρασκήνιο της συνεργασίας τους
Η Παπούλια αναφέρθηκε και στις απαιτήσεις της συνεργασίας τους, περιγράφοντας τις συνθήκες ως έντονες και πιεστικές, αλλά με αρχικά θετικό πρόσημο:
«Στις πρόβες έπρεπε να μάθω πρωταγωνιστικό ρόλο σε 3 μέρες. Με βοήθησε πολύ, είχε χιούμορ και φαινόταν εξαιρετικός στην αρχή. Όμως με τον καιρό αποκαλύφθηκε άλλος χαρακτήρας.»
Η ίδια μίλησε για το πώς η απομάκρυνση του Φιλιππίδη από το προσκήνιο συνοδεύτηκε από προβλήματα, αφήνοντας να εννοηθεί πως η ισχύς του στον χώρο σχετιζόταν και με την υποστήριξη που είχε «από πίσω του», όπως είπε χαρακτηριστικά, εννοώντας πιθανότατα το οικογενειακό και κοινωνικό του υπόβαθρο.
Η μαρτυρία της Εβελίνας Παπούλια αποτελεί ένα ακόμα βαρύ πλήγμα για την υπερασπιστική γραμμή του Πέτρου Φιλιππίδη, καθώς κατατίθεται όχι μόνο από μια δημοφιλή και αναγνωρισμένη ηθοποιό, αλλά και με λεπτομέρειες που σοκάρουν και αποτυπώνουν μια πραγματικότητα που -αν επιβεβαιωθεί- δείχνει συστηματική κατάχρηση εξουσίας και ανάρμοστη συμπεριφορά στον θεατρικό χώρο.
Η δίκη συνεχίζεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από κοινό, δημοσιογράφους και συναδέλφους των εμπλεκομένων, καθώς το κάθε νέο στοιχείο φέρνει στο φως ένα πολυεπίπεδο σκηνικό καταγγελιών, εξουσίας, σιωπής και φόβου.