Το λογότυπο είναι το σύμβολο που αντιπροσωπεύει μία εταιρεία ή ένα brand και χρησιμοποιείται για την βελτιστοποίηση της αναγνώρισης και της απήχησής τους. Είναι αποτυπωμένο παντού, στην επαγγελματική κάρτα, στο site, στα social media και στο μυαλό των πελατών. Ένα καλοσχεδιασμένο λογότυπο επικοινωνεί το brand της επιχείρησής σας στους καταναλωτές πείθοντάς τους να το προτιμήσουν. Είναι, επίσης, το πιο δυνατό όπλο του μάρκετινγκ.
Ο σχεδιασμός ενός λογότυπου είναι σημαντικός και πρέπει να γίνεται με στόχο την επιτυχία.
Το λογότυπο πρέπει να είναι ισχυρό ώστε να αντανακλά την αξία και την ποιότητα μιας επιχείρησης, γιατί είναι το πρώτο πράγμα που συναντά ο υποψήφιος πελάτης και χτίζει τη σχέση του μαζί της.
Η σημασία ενός επιτυχημένου λογότυπου τονίζεται στα εξής τρία σημεία:
Έλκει την προσοχή
Τα brands που βρίσκονται σε κυκλοφορία, τα οποία έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά και προσιτές τιμές, είναι εκατοντάδες. Οπότε, μ’ αυτόν το μεγάλο ανταγωνισμό δεν είναι εύκολο για ένα brand να έλξει τα βλέμματα. Σ’ αυτό θα βοηθήσει ένα σωστά σχεδιασμένο λογότυπο!
Η πρώτη εντύπωση
Είναι η πρώτη επαφή με τον καταναλωτή. Έαν το λογότυπο του brand έχει σχεδιαστεί σωστά, έχει τη δυνατότητα να προσελκύσει νέους πελάτες. Ένα καλό λογότυπο θα κεντρίσει το ενδιαφέρον ενός υποψήφιου πελάτη ώστε να μπει στη διαδικασία να αγοράσει το προϊόν ή να αποκτήσει μια σταθερή πολύ καλή εντύπωση για μία επιχείρηση.
Αυξάνει τις πωλήσεις.
Όταν ένα προϊόν είναι ποιοτικό, ο καταναλωτής θα επιθυμεί να κάνει επαναλαμβανόμενες αγορές. Εάν και το λογότυπο του brand είναι σωστά σχεδιασμένο, αυτό θα μείνει στη μνήμη του πελάτη και εκείνος θα προβεί σε επανειλημμένες αγορές του προϊόντος. Οι πωλήσεις ενός brand συνδέονται άμεσα, εκτός από την ποιότητά του, με το λογότυπό του.
Ένα σωστό και επιτυχημένο λογότυπο δεν πρέπει να μοιάζει με κανένα άλλο. Πρέπει να είναι μοναδικό. Επίσης, ένα απλό, λειτουργικό και ευκατανόητο λογότυπο αποτυπώνεται καλύτερα στη μνήμη του πελάτη. Τα γράμματα, τα σύμβολα και τα χρώματα του λογότυπου παίζουν κι αυτα πολύ σημαντικό ρόλο στην τελική εικόνα του brand.
Το λογότυπο μπορεί να έχει πολλές εφαρμογές, πχ σε επαγγελματικές κάρτες, επιστολόχαρτα, φακέλους, πινακίδες, αφίσες, συσκευασίες.
Υπάρχουν διάφορα είδη λογότυπων
Ένα λεκτικό λογότυπο βασίζεται μόνο σε αυτόνομες λέξεις, πχ CocaCola. Ένα μόνο γράμμα, επίσης, μπορεί να αποτελέσει το λογότυπο ενός brand καθώς και ενα σύμβολο, απλά. Ένα λογότυπο μπορεί να περιέχει και συνδυασμό των παραπάνω.
Είναι πολύ σημαντικό για μία επιχείρηση να επενδύσει στο σχεδιασμό του λογότυπού της. Είναι το στοιχείο του brand που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, ώστε να προσελκύσει τον καταναλωτή και εκείνος, τελικά, να το αγοράσει. Αφού εδραιώσει τη σχέση με το αγοραστικό κοινό, το λογότυπο συνεχίζει να αποδίδει καρπούς με την επιτυχία της συνεχούς επανάληψης. Θα έχει κερδίσει την αφοσίωση του καταναλωτή, με αποτέλεσμα τις πολλαπλές αγορές.
Εν κατακλείδι, το λογότυπο είναι το απαραίτητο οπτικό θεμέλιο της ταυτότητας μιας επιχείρησης, ώστε εκείνη να καρπωθεί τα οφέλη του.