Ο 29χρονος πιλότος, Παναγιώτης Αποστολάκης, κατάφερε να διασωθεί ύστερα από την πτώση του F-16 Block 52+ που χειριζόταν, στη θαλάσσια περιοχή Ψαθούρα, στις 20 Μαρτίου 2024. Η ψυχραιμία και η άριστη εκπαίδευσή του έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση της περιπέτειάς του.
Λίγο πριν από τις 13:30, ο Αποστολάκης αντιλήφθηκε πρόβλημα στον κινητήρα, ο οποίος έσβησε οριστικά μετά από διακοπές. Προσπάθησε να επαναφέρει τον κινητήρα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Διατηρώντας την ψυχραιμία του, ακολούθησε τα σωστά πρωτόκολλα και εγκατέλειψε το αεροσκάφος με το εκτινασσόμενο κάθισμα.
Η άριστη εκπαίδευση που είχε λάβει τον βοήθησε να αντιδράσει σωστά σε μια κρίσιμη κατάσταση. Ήξερε πώς να προσαρμόσει το κάθισμα για ασφαλή εκτίναξη, ενεργοποίησε σωστά τη διαδικασία και προσγειώθηκε στη θάλασσα με το αλεξίπτωτο. Παρέμεινε ψύχραιμος και επικοινωνούσε με τα σωστικά συνεργεία κατά την 1,5 ώρα που περίμενε τη διάσωσή του.
Σημαντικό ρόλο στην επιτυχή έκβαση έπαιξε και η άριστη συντήρηση του εκτινασσόμενου καθίσματος από τους τεχνικούς της 110 Πτέρυγας Μάχης. Η σωστή λειτουργία του καθίσματος και του αλεξιπτώτου έσωσαν τη ζωή του Αποστολάκη.
Στις 15:02, ο Αποστολάκης περισυνελέγη σώος από ελικόπτερο Super Puma της 130 Σμηναρχίας Μάχης και μεταφέρθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας για προληπτικούς ελέγχους.
Η ηρωική πράξη του Αποστολάκη αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους ιπτάμενους.
Σύγκριση με το 1997:
Σε αντίθεση με την περίπτωση του Υποσμηναγού Δημήτρη Σταρατάκη το 1997, όπου ο εξοπλισμός φέρεται να εμπόδισε την έξοδό του από το πιλοτήριο, ο Αποστολάκης κατάφερε να εκτιναχθεί έγκαιρα και να σωθεί. Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η σωστή συντήρηση του εξοπλισμού έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχή διάσωσή του.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: Το σωσίβιο που έπνιξε τον Υποσμηναγό Δημητρη Στρατάκια