Ο τουρισμός στην Ελλάδα αποτελεί βασικό στοιχείο της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα και είναι ένας από τους σημαντικότερους τομείς της χώρας. Δεκάδες άνθρωποι αναζητούν προσφορές ξενοδοχείων για τις καλοκαιρινές και όχι μόνο διακοπές. Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός και πόλος έλξης στην Ευρώπη από την αρχαιότητα, για τον πλούσιο πολιτισμό και την ιστορία της, η οποία αντανακλάται σε μεγάλο βαθμό από τα 18 μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO, που είναι μεταξύ των περισσότερων στην Ευρώπη και τον κόσμο, καθώς και για τη μεγάλη της ακτογραμμή, τα πολλά της νησιά και τις παραλίες της.
Ελλάδα προσέλκυσε 33 εκατομμύρια επισκέπτες το 2018 και 30,1 εκατομμύρια επισκέπτες το 2017, καθιστώντας την Ελλάδα μία από τις πιο επισκέψιμες χώρες στην Ευρώπη και τον κόσμο και συμβάλλοντας σχεδόν κατά 25% στο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν του έθνους. Η Αθήνα που είναι η
πρωτεύουσα της χώρας, καθώς και η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος,
Κέρκυρα, η Κρήτη και η Χαλκιδική αποτελούν μερικούς από τους κυριότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας.
Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα έχει επίσης προωθήσει τον θρησκευτικό τουρισμό και τα προσκυνήματα σε περιοχές με σημαντική ιστορική θρησκευτική παρουσία, όπως τα μοναστήρια των Μετεώρων και του Αγίου Όρους, σε συνεργασία με άλλες χώρες.
Ερευνα της εταιρείας Horwath HTL
Στο «TOP 3» των προορισμών της Μεσογείου, βρίσκεται η Ελλάδα με τουρίστες που επιθυμούν να την επισκεφτούν, με βάση έρευνα σε 12 αγορές στόχους του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού που διενήργησε η Horwath HTL, συμβουλευτική εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουρισμό.
Πιο αναλυτικά, ανάμεσα σε 8 προορισμούς της Μεσογείου, με πρώτη σε προτίμηση την Ισπανία (22,04%), η Ελλάδα διατηρεί την 3 η θέση προτίμησης διακοπών (15,01%), ελάχιστα πίσω από την Ιταλία (15,70%) που παρά την σφοδρότητα της πανδημίας, διατηρεί όπως προκύπτει από τα ευρήματα της μελέτης, πολύ ισχυρό brand name
Ποια μέρη αγαπούν οι ξένοι για διακοπές στην Ελλάδα
Οι πρώτοι σε προτίμηση προορισμοί της Ελλάδας είναι η Χαλκιδική (18,35%), Κρήτη (15,60%), η Σαντορίνη (13,76%), η Κέρκυρα & Μύκονος (11,93%) και Ρόδος (11,01%). Άλλοι ελληνικοί προορισμοί που προέκυψαν από την έρευνα είναι: άλλα νησιά Ιονίου (4,59%), άλλα νησιά των Κυκλάδων (3,67%), Κως (3,67%) και Πελοπόννησος (2,75%).
Ασφαλείς για να ταξιδέψουν αισθάνονται το 64%
Σε ό,τι αφορά τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης τονίζεται ότι πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνεται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια. Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό, το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλής για να ταξιδέψει με αεροπλάνο.
Το 45,10% θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα
Παράλληλα το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για την διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα).
Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια για διακοπές και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων.
Τα κριτήρια επιλογής προορισμού για διακοπές το καλοκαίρι 2021
Αυτό που θα τους κάνει να λάβουν την τελική τους απόφαση και να ταξιδέψουν, είναι ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφτούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%), τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί (24,52%), καθώς και οι υποδομές υγείας των προορισμών.
Κλασικά κριτήρια επιλογής όπως τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%) και οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%) δεν φαίνεται να είναι τα βασικά κριτήρια επιλογής, τουλάχιστον για την τουριστική περίοδο του 2021.
Η ταυτότητα της έρευνας για τον τουρισμό
Η έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά από τις 08 έως τις 22 Ιουνίου 2020 σε 1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές – στόχους του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας.
Πιο αναλυτικά στην μελέτη συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιακών ομάδων (18-24, 25- 34, 35-44, 45-54, & 54) από Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και Η.Π.Α.
Η ετοιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών, θα θέσει τις βάσεις ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού ενόψει της τουριστικής περιόδου του 2021.
Ιστοσελιδες και εγκώμια για τις διακοπές στην Ελλάδα
Στους 8 κορυφαίους προορισμούς γαμήλιων ταξιδιών στον κόσμο κατατάσσουν την Ελλάδα οι χρήστες της πλατφόρμας Pinterest, σύμφωνα με έρευνα της Kuoni σε 10.000 πίνακες φωτογραφιών που αφορούν τα γαμήλια ταξίδια στην πλατφόρμα
Ελλάδα ανακηρύχθηκε, ως ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2020, σύμφωνα με την ενημερωτική ιστοσελίδα Insider. Συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο, το Insider ζήτησε από τους αναγνώστες του να ψηφίσουν την χώρα που θέλουν να επισκεφτούν μέσα στο 2020. Την πρωτιά κατέκτησε η Ελλάδα.
«Με πανέμορφες παραλίες, ιστορική αρχιτεκτονική, φρέσκα ψάρια και υπέροχη νυχτερινή ζωή, δεν είναι και άξιο απορίας πώς όλοι ψηφίζουν για την Ελλάδα» αναφέρεται στο βίντεο, το οποίο δείχνει πλάνα από τα ελληνικά νησιά και την Αθήνα.
«Η χώρα έχει πολλά να προσφέρει, πλούσια αρχαία ιστορία, φρέσκα θαλασσινά, όμορφη θέα στα ηλιοβασιλέματα και πολλές δραστηριότητες, όπως κολύμπι στις παραλίες και σκι στα βουνά». ελληνικά φαγητά, όπως η φέτα και ο μπακλαβάς.
Η Ελλάδα ξεπέρασε τις ΗΠΑ ως δημοφιλής τουριστικός προορισμός
Στην 5η θέση των κορυφαίων τουριστικών brand του πλανήτη κατατάσσεται φέτος η Ελλάδα, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του διεθνούς ινστιτούτου Ipsos και το δείκτη 2020 Anholt-Ipsos Nation Brands Index, ο οποίος υπολογίζει τη «φήμη» των κρατών σε μία σειρά οικονομικών δραστηριοτήτων, χαρίζοντας μια μεγάλη διεθνή επιτυχία για τον ελληνικό τουρισμό.
Η παγκόσμια αναγνώριση του τουριστικού προϊόντος της χώρας καθίσταται ακόμη πιο σημαντική από το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέλαβε φέτος την 5η θέση στην κατηγορία του τουρισμού, εκτοπίζοντας από τη θέση αυτή τις ΗΠΑ. Η Ιταλία και η Γαλλία παραμένουν στην κορυφή της λίστας, καταλαμβάνοντας την 1η και 2η θέση αντίστοιχα. Ακολουθεί στην 3η θέση το Ηνωμένο Βασίλειο (από την 4η το 2019) αλλάζοντας στην ουσία φέτος θέσεις με την Ισπανία που καταλαμβάνει την 4η θέση.
Εκτός του τουρισμού, η λίστα προσμετρά επίσης τις επιδόσεις 50 χωρών στις κατηγορίες: εξαγωγές, διακυβέρνηση, πολιτισμός και κληρονομιά, άνθρωποι, επενδύσεις και μετανάστευση, στις οποίες η Ελλάδα δεν καταλαμβάνει μία από τις κορυφαίες θέσεις.
Στην κορυφή της γενικής κατάταξης (σύνολο κατηγοριών) βρίσκεται η Γερμανία για 6η συνεχή χρονιά και αν επαναλάβει τον άθλο της και του χρόνου θα καταφέρει να ισοφαρίσει το ρεκόρ που κατέχουν οι ΗΠΑ. Ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο (από 4ο πέρυσι), ενώ η Γαλλία υποχώρησε από τη 2η θέση πέρυσι στην 5η. Θεαματική είναι η υποχώρηση των ΗΠΑ στη 10η θέση, βλέποντας τη φήμη τους να υποχωρεί σημαντικά σε όλους τους τομείς το 2020.
Εύσημα στην Ελλάδα για τον τρόπο διαχείρισης της κρίσης του κορωνοιου απονέμει στη χώρα μας το Αμερικανικό δίκτυο CNN το οποίο περιγράφει την χώρα ως “έναν άκρως ελκυστικό τουριστικό προορισμό“.
Υπογραμμίζει δε ότι καταφέραμε και κρατήσαμε σε χαμηλά επίπεδα την εξάπλωση του Covid-19, ενώ στην προσπάθεια επανεκκίνησης της τουριστικής βιομηχανίας, πάντα στο νέο πλαίσιο που επιβάλλει η πανδημία, τα ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα και καταστήματα κάνουν ό,τι καλύτερο προκειμένου οι επισκέπτες να αισθανθούν ασφαλείς.
«Εάν αναρωτιέστε πώς έχει επηρεάσει ο κορονοϊός το όνειρο των διακοπών στην Ελλάδα με το γαλανό ουρανό, τις θάλασσες, τον λαμπερό ήλιο και την πιο νόστιμη σαλάτα, που έχετε δοκιμάσει ποτέ- δεν το έχει» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Barry Neild, που υπογράφει το άρθρο.
«Η Ελλάδα έχει εργαστεί σκληρά για να προσαρμόσει την τουριστική σεζόν στην εποχή της πανδημίας του νέου κορονοϊού» σημειώνει, προσθέτοντας πως «προς το παρόν τουλάχιστον, αυτό φαίνεται να αποδίδει, ακόμη κι όταν ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας απειλεί ήδη άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Εν μέρει, χάρη στο γεγονός ότι, μέχρι στιγμής έχουν καταγραφεί λίγα κρούσματα, κατά την επίσκεψή σας σε πολλά μέρη της Ελλάδας αυτή την περίοδο είναι σαν είναι βρίσκεστε σε μια χώρα όπου ουδέποτε επλήγη από τη νόσο Covid-19» προσθέτει. Και εξηγεί:
«Υπάρχουν οδηγίες, αλλά οι όμορφες παραλίες, οι πεντακάθαρες θάλασσες και οι παραθαλάσσιες ταβέρνες εξακολουθούν να σερβίρουν 100% αυθεντική ελληνική χαλάρωση που απαιτείται για να θεραπεύσουν τη «μαυρίλα» του lockdown». ανταποκριτής του CNN σημειώνει πως «δεν μπορούν όλοι να επισκεφθούν την Ελλάδα αυτή τη στιγμή.
Η χώρα έχει ανοίξει τα σύνορά της μόνο σε ταξιδιώτες από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σε άλλες λίγες χώρες αν και οι αξιωματούχοι είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι οι επισκέπτες των ΗΠΑ (εκτός του Τομ Χανκς που πολιτογραφήθηκε Έλληνας) μπορεί να είναι ευπρόσδεκτοι πριν από το καλοκαίρι». Υπενθυμίζει επίσης ότι οι επισκέπτες πρέπει να συμπληρώσουν τα απαιτούμενα έγγραφα πριν από την αναχώρησή τους, δίνοντας λεπτομέρειες για το πού θα μείνουν, ενώ κατά την άφιξή τους, υπόκεινται σε δειγματοληπτικούς ελέγχους και εάν βρεθούν θετικοί στον Covid-19 μπαίνουν σε καραντίνα 14 ημερών.
Από τις 15 Ιουλίου που η Αθήνα ήρε την απαγόρευση των αφίξεων από χώρες της Ε.Ε, τα αεροπορικά ταξίδια εξελίσσονται ομαλά.
«Αν και η χώρα παραδέχεται ότι ορισμένοι ταξιδιώτες θα είναι αναπόφευκτα εισαγόμενα κρούσματα, η Ελλάδα πρέπει απεγνωσμένα να περιορίσει την εξάπλωση της νόσου προκειμένου να διατηρήσει τη ζωτική τουριστική βιομηχανία της σε λειτουργία για το υπόλοιπο του καλοκαιριού…» αναφέρει, ενώ σχολιάζει πως «τα ξενοδοχεία και οι ξενώνες κάνουν ό,τι μπορούν για να νιώθουν ασφαλείς οι επισκέπτες. Το προσωπικό φορά μάσκες και – μερικές φορές – γάντια και πλήρη πλαστικά προστατευτικά προσώπου, ακόμη και αν είναι άβολα».
«Απολυμαντικά χεριών βρίσκονται παντού – σε λόμπι ξενοδοχείων, έξω από τα δωμάτια, μέσα στα δωμάτια, ακόμη και στα μικρά μπουκάλια στο μπάνιο, δίπλα στο αφρόλουτρο και το σαμπουάν που προσφέρονται δωρεάν στους ενοίκους.
Τα τηλεχειριστήρια για την τηλεόραση και των κλιματιστικών είναι μερικές φορές τυλιγμένα σε πλαστικό» συνεχίζει, ενώ προσθέτει ότι υπάρχει ειδική σήμανση στο δάπεδο για την τήρηση των αποστάσεων, που δεν είναι πάντα εφικτή. Αντί για τον παραδοσιακό μπουφέ, το πρωινό σερβίρεται μεμονωμένα δυσχεραίνοντας το έργο των ξενοδόχων και των υπαλλήλων. Τα μέτρα, σημειώνει τηρούνται και από τα εστιατόρια, ακόμη και από τις μικρές ταβέρνες σε νησιά και χωριά.
Tι λενε οι άλλες χώρες
Γερμανία
Στους ασφαλείς προορισμούς της Ευρώπης, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται και η Ελλάδα, αναφέρεται η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, τονίζοντας ότι «οι διακοπές στην Ελλάδα ήταν δυνατές χωρίς περιορισμούς από τον Ιούνιο ενώ είναι σήμερα ο πιο δημοφιλής προορισμός για την TUI, η οποία παρατείνει τα προγράμματά της μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου».
«Ο αριθμός των μολύνσεων από κορονοϊό αυξάνεται και πάλι από τις αρχές Ιουλίου, αλλά είναι πολύ χαμηλότερος σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές όπως η Τουρκία, η Ιταλία και η Ισπανία», γράφει συγκεκριμένα η οικονομική γερμανική εφημερίδα αναφερόμενη στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, η Handelsblatt γράφει «οι ταξιδιώτες πρέπει να εγγραφούν στο διαδίκτυο εκ των προτέρων, να λάβουν έναν κωδικό QR στο κινητό τους τηλέφωνο και γίνονται τυχαία τεστ για το Covid-19 κατά την άφιξη τους. Η Ελλάδα είναι σήμερα ο πιο δημοφιλής προορισμός για την TUI, η οποία παρατείνει τα προγραμματα της μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου».
«Η (ελληνική) κρατική αρχή πολιτικής προστασίας παρέχει πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με την κατάσταση των κρουσμάτων στις 74 περιφέρειες της χώρας. Για ορισμένα τουριστικά hotspots όπως τη Μύκονο, τη Σαντορίνη και τη Ζάκυνθο ισχύει το επίπεδο πορτοκαλί, που σημαίνει “αυξημένη επαγρύπνηση”. Οι “πράσινες” περιοχές με λιγότερα κρούσματα κορονοϊού περιλαμβάνουν νησιά όπως την Κεφαλονιά, την Ιθάκη και τη Λευκάδα, την Άνδρο, την Τήνο και τη Μήλο, καθώς και τη δυτική ακτή της χερσονήσου της Πελοποννήσου, η οποία είναι δημοφιλής στους Γερμανούς. Πολλά ξενοδοχεία βασίζονται στα τεστ».
Βρετανία
Δύο εβδομάδες μετά την προειδοποίηση της Βρετανίας στους πολίτες της να μην ταξιδεύουν στην Ισπανία, λόγω διασποράς του κορονοϊού, οι τιμές για διακοπές στην Ελλάδα και την Τουρκία παρουσιάζουν μείωση 28% και για την Ιταλία 52%.
Αυτό προκύπτει από τα πιο πρόσφατα στοιχεία που συνέλεξε η Βρετανική πλατφόρμα σύγκρισης τιμών ταξιδιωτικών υπηρεσιών, TravelSupermarket. Πηγές από την τουριστική βιομηχανία εικάζουν ότι οι ανταγωνιστικοί προορισμοί μειώνουν τις τιμές τους προκειμένου να προσελκύσουν Βρετανούς τουρίστες που πρόκειται να ταξιδέψουν άμεσα στην Ισπανία. Όπως μεταδίδει το TravelMole, οι αναζητήσεις ταξιδίων για την Ισπανία παρουσίασαν μείωση 80% μετά το «βέτο» της Βρετανίας, πυροδοτώντας έτσι τη ζήτηση για Ελλάδα και Τουρκία. Αυτός είναι ο λόγος που οι τουρ οπερέιτορ αύξησαν αμέσως τις χωρητικότητές τους για τις χώρες αυτές, ιδιαίτερα οι TUI Hν. Βασιλείου και Ιρλανδίας και Jet2.
Σύμφωνα με την TravelSupermarket η Ελλάδα έχει γίνει η δημοφιλέστερη χώρα προορισμού για το 2020, και ακολουθούν η Τουρκία, η Ιταλία, η Μάλτα και η Κροατία. Επιπλέον, καταγράφεται ισχυρή ζήτηση για τον Απρίλιο και το Μάιο του 2021.
Η Ελλάδα Νο 1 τουριστικός προορισμός για τους Αυστριακούς
Όπως πέρυσι το καλοκαίρι, έτσι και φέτος η Ελλάδα είναι ο “υπ΄αριθμόν ένα” τουριστικός προορισμός για το μεγαλύτερο αυστριακό τουριστικό όμιλο “TUI Austria”, με τις έως τώρα κρατήσεις για τη χώρα μας να έχουν αυξηθεί κατά 60% σε σχέση με πέρυσι, δήλωσε σήμερα η γενική διευθύντρια του Ομίλου, Λίζα Βέντινγκ, παρουσιάζοντας στη Βιέννη το πρόγραμμα του 2017 με νέους προορισμούς και νέες προσφορές.
Σύμφωνα με την ίδια, ιδιαίτερα καλά εξελίσσονται οι κρατήσεις για την Κρήτη, την Κέρκυρα και τη Ρόδο, ενώ στην παλιά δυναμική της επιστρέφει η Κως -για την οποία οι κρατήσεις έχουν ήδη διπλασιαστεί σε σχέση με πέρυσι- και για το λόγο αυτό ο Όμιλος την περασμένη εβδομάδα είχε αυξήσει κατά 15% τον αριθμό των πτήσεων προς αυτά τα τέσσερα ελληνικά νησιά.
Ήδη με την έναρξη της σεζόν των κρατήσεων, που στον “TUI Austria” έγινε τον περασμένο Οκτώβριο, η προσφορά σε ξενοδοχεία στην Κρήτη, στη Ρόδο και στην Κω, έχει διευρυνθεί κατά 40% σε σχέση με πέρυσι, ενώ, στο πλαίσιο της παρατηρούμενης τάσης του Αυστριακού τουρίστα να προτιμά μικρότερα νησιά, όπως η Κάρπαθος, η Ζάκυνθος, η Λευκάδα ή η Κεφαλονιά, ο Όμιλος θα εγκαινιάσει αυτό το καλοκαίρι τη νέα ομάδα ξενοδοχείων του στη Ζάκυνθο και στην Κεφαλονιά. ΔΙακοπές στην Ελλάδα δεν είναι μόνο στα κοσμικά νησιά και οι έλληνες σελέμπριτι το γνωρίζουν καλά
Όπως ανέφερε η γενική διευθύντρια του αυστριακού τμήματος του διεθνούς ταξιδιωτικού ομίλου TUI, την Ελλάδα, που βρίσκεται φέτος στην πρώτη θέση για δεύτερη συνεχή χρονιά, ακολουθούν στην Ευρώπη η Ισπανία, η Ιταλία, η Κροατία και η Αίγυπτος, ενώ συνεχίζεται η δραματική πτώση της περασμένης χρονιάς στη ζήτηση για διακοπές στην Τουρκία, που το περσινό καλοκαίρι ήταν κατά 40% μειωμένη σε σχέση με το 2015.
Με την ευχή από το 2021 να ταξιδέψουμε ελέυθερα η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει κορυφαίος τουριστικός προορισμός. Βρείτε εκπληκτικές προσφορες ξενοδοχείων all inclusive βρείτε και τον αγαπημένο σας τουριστικό προορισμό και καλές διακοπές!