Η Ελένη Χατζίδου είναι στα καλύτερά της και δεν το κρύβει. Με νέο τραγούδι που φέρει την υπογραφή του Χάρη Κωστόπουλου και βίντεο κλιπ που σαρώνει, «δεν περιμένει κανέναν», ολοκληρώνει τις εμφανίσεις της στο Frangelico και ετοιμάζεται για συνεργασία–έκπληξη τη χειμερινή σεζόν.
Συνέντευξη στην Όλγα Παρθενέα-Γεωργάτσου
Μας συστήθηκε με το «Χειρότερα», μας πέρασε «την Άποψη της» και πιο αποκαλυπτική από ποτέ δηλώνει πως «υπάρχουν καλλιτέχνες που είναι σνομπ ακόμα και απέναντι στους συναδέλφους τους». Ένα είναι σίγουρο: το κορίτσι αυτό ήρθε για να μείνει.
Μπορεί η μεγάλη επιτυχία να ήρθε πρόσφατα όμως μετράς πολλά χρόνια στο χώρο. Πως ήταν τα πρώτα χρόνια της καριέρας σου;
Ξεκίνησα το τραγούδι το 2002, κατά τη διάρκεια του δεύτερου έτους των σπουδών μου στη Θεσσαλονίκη. Διάβασα πολύ για να περάσω στις Πανελλήνιες, να φύγω από το χωριό μου, τα Λουτρά, στην Αλεξανδρούπολη και να ζήσω μόνιμα στη Θεσσαλονίκη που υπήρχαν σαφώς περισσότερες ευκαιρίες να ακολουθήσω το όνειρό μου. Οι σπουδές ήταν για μένα μια διέξοδος για να πετύχω τους στόχους μου: να ευχαριστήσω τους γονείς μου και να κυνηγήσω την καριέρα μου. Μόλις ξεκίνησα να δουλεύω φοβήθηκαν πως θα εγκαταλείψω το Πανεπιστήμιο όμως δε θα μπορούσα ποτέ να τους απογοητεύσω τόσο.
Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο κορίτσι να επιβιώσει στη νύχτα;
Για μένα τα πράγματα ήταν πολύ εύκολα. Ξεκίνησα να δουλεύω σε μια πολύ καθαρή επιχείρηση, καμία σχέση με όσα μπορεί κάποιος να έχει στο μυαλό του για τη νύχτα, με επιχειρηματίες σωστούς απέναντι σε μένα και την οικογένεια μου. Οι γονείς μου είχαν επικοινωνία μαζί τους και δεν ανησυχούσαν. Στη Θεσσαλονίκη είχα και πολλούς συγγενείς, δεν ήμουν μόνη. Έμεινα στο μαγαζί αυτό τρία χρόνια, ενώ μόλις έληξε η συνεργασία μας βρήκα αμέσως δουλειά σε μια παρόμοια επιχείρηση. Λίγο αργότερα μπήκα στο Fame Story 4, με γνώρισε ο κόσμος και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.
Πιστεύεις ότι τα μουσικά talent shows βοηθούν τους επίδοξους τραγουδιστές να ξεκινήσουν την καριέρα τους;
Προσωπικά μετάνιωσα που δήλωσα συμμετοχή στο Fame Story. Μπήκα σε ένα παιχνίδι που ασχολείται περισσότερο με τις διαπροσωπικές σχέσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων παρά με τη μουσική τους εξέλιξη. Είναι ένας μικρόκοσμος μέσα στον οποίο όλα διογκώνονται. Όμως αφού ξέρεις που πας, τι παραπονιέσαι; Ξέρεις πως πάντα θα υπάρχει αυτός ο ένας κριτής που αποστολή του είναι να εξαντλήσει όλη του την αυστηρότητα στους παίκτες. Και να φανταστείς ότι εγώ ήμουν υποψιασμένη. Τι να πουν και τα παιδιά που μπήκαν στο Fame story 1; Στο X-Factor και το Voice θα πήγαινα όμως γιατί πρόκειται για εντελώς διαφορετικά concepts. Κι επειδή πάντα κρατάω τα καλά από όσα μου συμβαίνουν, οφείλω να αναγνωρίσω ότι μετά το παιχνίδι μου προέκυψαν ευκαιρίες που δε θα είχα διαφορετικά. Aμέσως μετά το παιχνίδι με ανέλαβε το management της Heaven και βρέθηκα να τραγουδάω στο Θέα δίπλα στο Νίκο Μακρόπουλο και την Ειρήνη Μερκούρη. Από εκεί και πέρα η συνέχεια μου οφείλεται αποκλειστικά και μόνο σε μένα. Κάποια στιγμή η Heaven με άφησε και έπρεπε να τρέξω σε διάφορες οντισιόν για να διεκδικήσω μια θέση στην πίστα.
Δείχνεις να απολαμβάνεις αυτό που σου συμβαίνει. Τι θα έλεγες σε όλους αυτούς που κρατούν αποστάσεις από τους θαυμαστές τους;
Σε αυτή τη δουλειά πρέπει να ψυχολογείς τους ανθρώπους και να φέρεσαι ανάλογα. Θέλω να υπάρχουν όρια όμως, να σε σέβονται. Δε μπορεί να έρθει ξαφνικά ο άλλος και να σου συμπεριφέρεται σα να είστε φιλαράκια. Οι ισορροπίες είναι λεπτές και πρέπει να διατηρούνται. Το δικό μου καμαρίνι είναι ανοιχτό για όλους. Θέλω να έρχεται ο κόσμος, να μιλάμε, να βγάζουμε φωτογραφίες, το χαίρομαι πολύ όλο αυτό. Η κούραση όμως είναι σημαντικός παράγοντας και το κατάλαβα ύστερα από μια κρίση πανικού που βίωσα. Ήθελα να είμαι μόνη μου, να ηρεμήσω, να μη δω κανέναν παρά να συγκεντρωθώ και να βγω να κάνω τη δουλειά μου. Αλλά καταλαβαίνω τι λες. Υπάρχουν καλλιτέχνες που είναι σνομπ ακόμα και απέναντι στους συναδέλφους τους. Δε θα είναι με τον κόσμο; Έχω δει ανθρώπους να φαίνονται τα καλύτερα παιδιά επί πίστας και μόλις τους γνώρισα έπαθα πλάκα. Βαρείς κι ασήκωτοι. Να είσαι η Άννα Βίσση με 40 χρόνια καριέρας στην πλάτη σου, το καταλαβαίνω να έχεις κουραστεί και να αποζητάς λίγο προσωπικό χρόνο. Φθείρεσαι και είναι λογικό. Όμως το να είσαι νέος στο χώρο και να σνομπάρεις τους θαυμαστές σου, συγνώμη, είναι αστείο.
Έχεις ζητήσει ποτέ από κάποιο συνθέτη να σου γράψει τραγούδια;
Χωρίς να τον ξέρω όχι. Ντρέπομαι πολύ να πλησιάσω κάποιον και να του πω «Γεια σας είμαι η Έλένη Χατζίδου και θέλω να γράψετε κάτι για μένα». Νομίζω πως αυτός ήταν και ο λόγος που άργησα να κάνω αισθητή την παρουσία μου στο χώρο. Ήξερα πως τους γνωστούς συνθέτες και στιχουργούς τους κυνηγούν όλοι γι’αυτό το σκοπό. Δε μου πάει. Να σκεφτείς ότι από τον Παντελή ζήτησα κομμάτι μετά από δύο μήνες συνεργασίας και έχοντας ήδη αναπτύξει φιλική σχέση μαζί του. Του λέω λοιπόν μια μέρα «Γράφεις πολύ καλά, ο κόσμος αγαπά τα τραγούδια σου, θα μου γράψεις κι εμένα ένα κομμάτι»; Ήξερα ότι το τραγούδι που θα μου έδινε θα ήταν πολύ καλό. Και επιβεβαιώθηκα.
Σε έχουν πλησιάσει ποτέ γιας να σου δώσουν τραγούδια;
Ναι έχει συμβεί. Αλλά θέλω να είμαι ξεκάθαρη και πάντα λέω την αλήθεια. Ότι δηλαδή θέλω να ακούσω ένα τραγούδι ολοκληρωμένο για να έχω άποψη. Όχι τίποτα εξαιρετικό ή πολυέξοδο, ένα demo με μια κιθάρα για να μπορέσω να καταλάβω περί τίνος πρόκειται. Απλά πράγματα. Όσο και να μου αρέσει ο στίχος δε θα μπω στη διαδιακασία να ψάξω εγώ συνθέτη για να ολοκληρωθεί το κομμάτι. Το ίδιο και με τη μουσική. Το να μου δώσεις μια σκέτη μελωδία δε με βοηθάει.
Υπάρχει κάποιο τραγούδι που θα ευχόσουν να είχες ερμηνεύσει εσύ πρώτη;
Βέβαια! Πάρα πολλά. Συνέχεια συμβαίνει. Από τα πιο πρόσφατα είναι το «Αχ καρδιά μου» που ερμήνευσε ο Ηλίας Βρεττός και το καθαρά αντρικό «Παιδί γενναίο» που γνωρίσαμε από τον Κωνσταντίνο Αργυρό. Το «Ματώνω» της Πέγκυς Ζήνα σε μουσική Χρήστου Δάντη και στίχους Βασίλη Γιαννόπουλου είναι ακόμα ένα αγαπημένο κομμάτι. Μ’αρέσουν τραγούδια όλων των ειδών. Έχω ζηλέψει από το «Λάθος» του Αντώνη Βαρδή και της Βίκυς Γεροθόδωρου που απογείωσε με τη φωνή της η Μελίνα Ασλανίδου μέχρι το «Παντρεμένοι κι οι δυο» που πρωτοτραγούδησε ο Μάκης Χριστοδουλόπουλος.
Αφήνοντας απέξω τον καλό σου φίλο Παντελή Παντελίδη, ποια συνεργασία σου έχεις να θυμάσαι ευχάριστα;
Πέρασα πάρα πολύ καλά με το Θάνο Πετρέλη. Οι συναυλίες μας στην Aμερική ήταν τρομερή εμπειρία για μένα. Ο Θάνος με πήρε μαζί του χωρίς να με ξέρει και χωρίς καν να έχω δισκογραφία. Με εμπιστεύτηκε και τον ευχαριστώ. Όταν δεν είσαι δισκογραφημένος, κακά τα ψέματα, ανοίγεις το πρόγραμμα. Φυσικά, πρέπει να είσαι καλός σε αυτό που κάνεις, αλλιώς δεν πας πουθενά. Κανείς δε θα σε εμπιστευτεί αν δεν πληροίς τις προϋποθέσεις. Όπως και να έχει όμως, μετά από λίγο ο κόσμος σε ξεχνάει. Έχω συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα όπως ο Σταμάτης Γονίδης, ο Νίκος Μακρόπουλος, ο Γιώργος Γιαννιάς και ο Ανδρέας Στάμος, όμως δεν ήμουν γνωστή, απλά άνοιγα το δικό τους πρόγραμμα. Θέλοντας και μη έτσι ξεκινάς. Δε με είχε προσέξει κανείς γιατί όπως είναι λογικό όταν συνεργάζεσαι με μεγάλα ονόματα, ο κόσμος περιμένει να δει εκείνα κι όχι τα παιδιά στην έναρξη του προγράμματος. Ποιος θα προσέξει εσένα όταν περιμένει να βγει στη σκηνή ο σταμάτης Γονίδης, ο Βασίλης Καρράς ή η Πάολα; Κανένας.
Έχεις απογοητευτεί από τον τρόπο που σε παρουσίασε κάποιο μέσο;
Κάποια σχόλια με είχαν στεναχωρήσει πολύ. Όμως έχω φτάσει σε σημείο που όταν γράφεται για μένα κάτι αβάσιμο απλά γελάω. Δεν πίστευα ποτέ ότι θα αντιμετωπίζω έτσι τις καταστάσεις αυτές γιατί είμαι πολύ ευαίσθητος άνθρωπος, να που συνέβη κι αυτό τελικά. Στεναχωριόμουν γιατί με παρουσίαζαν σα να «φύτρωσα» ξαφνικά στον καλλιτεχνικό χώρο ενώ εγώ τραγουδούσα 10 χρόνια όχι μόνο στην επαρχία, αλλά και στην Αθήνα. Η επαρχία είναι μεγάλο σχολείο. Μαθαίνεις να ελίσσεσαι. Τις απογοητεύσεις έτσι και αλλιώς δεν τις γλιτώνεις. Εγώ δεν είχα κανέναν πίσω μου να με στηρίζει και να με προωθεί. Είχα μπει στο στούντιο με γνωστό τραγουδιστή και παραγωγό αλλά δεν προχώρησε η συνεργασία γιατί εκείνος έιχε… διαφορετικές βλέψεις για μένα. Το ίδιο συνέβη και με διευθυντές εταιρειών. Σταμάτησα να κυνηγώ τη δισκογραφία γιατί θεωρούσα πως το τίμημα είναι παντού το ίδιο. Μέχρι που γνώρισα τον Παντελή στα ξεκινήματά του, που δέχτηκε να με βοηθήσει. Όταν συνεργάστηκα με τη Spicy κατάλαβα πως υπάρχουν και καθαροί άνθρωποι που δεν αποσκοπούν στην εκμετάλλευση των νέων παιδιών. Τώρα αν δεν είχα κάνει το μπαμ με το τραγούδι που μου χάρισε ο Παντελής, δεν ξέρω αν η εταιρεία μου θα μου έδινε αυτή την ευκαιρία. Μπορεί ναι, μπορέι και όχι όμως.
Μπαίνεις στη διαδικασία να απαντήσεις στους επικριτές σου μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης;
Γιατί να ασχοληθώ με ανθρώπους στους οποίους δεν αρέσω; Έχω σχολιαστεί αρνητικά από κάποιους για τη φωνή μου, τη σκηνική μου παρουσία και τα τραγούδια μου. Ε και; Δε σ’αρέσω; Κανένα πρόβλημα. Μία φορά θυμάμαι να έχω απαντήσει όταν είχαν γράψει πως έχω τσακωθεί με τον Παντελή Παντελίδη. Είχα θυμώσει. Από εκεί και πέρα έχουν ειπωθεί διάφορα. Το τελευταίο που διάβασα είναι πως έχω κάνει επέμβαση στα χείλη μου. Τι να κάνω, να βγω να πω ότι δεν το έκανα; Έχω βγει κι έχω πει πως έχω επέμβει στη μύτη και το στήθος μου. Θα είχα πρόβλημα να πω για τις πλαστικές; Αρνούμαι να βγαίνω κάθε λίγο και λιγάκι να απαντώ σε ανούσια δημοσιεύματα.
Ποιες είναι οι σελίδες που χρησιμοποιείς προσωπικά για να επικοινωνείς με τους θαυμαστές σου;
Έχουν δημιουργηθεί διάφορες σελίδες με το όνομά μου, όμως εγώ η ίδια διαχειρίζομαι μόνο τη μία και μοναδική επίσημη σελίδα μου στο Facebook και το προφίλ Ελένη Χατζίδου. Αγαπώ το Instagram και θα με βρείτε στο @hatzidou, ενώ ασχολούμαι και με το Twitter.
Αν σου ζητούσαν να επιλέξεις μεταξύ πολλών χρημάτων και καριέρας που θα αντέξει στο χρόνο, τι θα προτιμούσες;
Τα καλά τραγούδια φυσικά. Θέλω να έχω μια ανοδική πορεία. Πέρασα δύσκολα λόγω άγχους για την εξέλιξή μου. Αγχωνόμουν και στεναχωριόμουν για τις αρνητικές κριτικές εξ ου και οι κρίσεις πανικού. Υπήρξαν άνθρωποι του χώρου που μου έλεγαν «ό,τι αρπάξεις τώρα, μάζευε και μη σε νοιάζει», αλλά δεν ήθελα να λειτουργήσω έτσι. Να κάνω δηλαδή διάφορες αρπαχτές από ‘δω κι από ‘κει μόνο για τα χρήματα. Το αγαπώ αυτό που κάνω και θέλω να έχω συνέχεια στο τραγούδι. Για να σε αποδεχτεί και να σε στηρίξει ο κόσμος απαιτείται ήθος, αξιοπρέπεια, ρεπερτόριο και προσωπικότητα. Πρέπει να ξέρεις να φέρεσαι και να είσαι θετικός. Μία επιτυχία δεν αρκεί για να σταθείς στο χώρο.
Μας συστήθηκες με το «Χειρότερα», το τραγούδι – ύμνο των χωρισμένων γυναικών. Στο τραγούδι που σου έγραψε ο Φοίβος μας λες πως «ποτέ δεν ήταν τίποτα σπουδαίο» και στο τελευταίο σου κομμάτι, σε στίχους και μουσική Χάρη Κωστόπουλου δηλώνεις ευθαρσώς πως «Δε θα τον περιμένεις». Τι συμβαίνει τελικά με σένα; Είσαι το ίδιο δυναμική και στην προσωπική σου ζωή;
Μπα. Κότα είμαι! Έτυχε να τραγουδήσω τέτοια κομμάτια. Μετά την επιτυχία του πρώτου μου single όλοι μου έφερναν τραγούδια σε αυτό το στυλ. Μέχρι που είπα «Τέλος, ένα ήταν, φτάνει»! Όταν μου έγραφε ο Χάρης το τραγούδι βγήκε κι αυτό έτσι όμως μου άρσε πολύ και δε θα μπορούσα να μην το τραγουδήσω. Θέλω όμως να πω και τη μπαλάντα μου γιατί έχω πονέσει, έχω κλάψει κι έχω παρακαλέσει. Τον Οκτώβρη θα ακούσετε κάτι τελείως διαφορετικό από εμένα. Τι να λέμε, τη χρειαζόμαστε και την καψούρα.
Θα τα παρατούσες όλα για έναν μεγάλο έρωτα; Είναι η οικογένεια στα άμεσα σχέδιά σου;
Όχι. Όχι ακόμα τουλάχιστον. Το μόνο που σκέφτομαι αυτήν την περίοδο είναι το επόμενο κομμάτι που θα βγάλω και τα σχέδια μου για την ερχόμενη σεζόν. Δε μπορώ ούτε σκύλο να πάρω, πόσο μάλλον να κάνω ένα παιδί.
Τα σχέδια σου για το χειμώνα είναι ανακοινώσιμα;
Έχω ήδη συμφωνήσει για τη χειμερινή σεζόν. Είναι η πρώτη χρονιά που είχα τόσες πολλές προτάσεις. Με το «Δε θα σε περιμένω», είδα την επιτυχία του «Χειρότερα» να επαναλαμβάνεται. Δεν περίμενα να το ξαναζήσω αυτό. Πίστευα ότι μια φορά συμβαίνουν αυτά. Το χειμώνα θα είμαι στο πλευρό του Πάνου Κιάμου στο Club 22. Σας περιμένουμε όλους! Όλα πάνε καλά και το χρωστάω τόσο στον κόσμο όσο και στην πολύτιμη ομάδα μου που με στηρίζει σε κάθε μου βήμα. Τους ευχαριστώ όλους τόσο πολύ!