Στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο, η Μαύρη Παρασκευή θα ξεκινήσει στις 29 Νοεμβρίου του 2019
Η αιχμή της αγοραστικής δραστηριότητας πραγματοποιείται τα μεσάνυχτα και 2-3 μ.μ.
Κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής ένας Έλληνας αγοράζει 4 προϊόντα.
Οι Έλληνες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περίπου 242 ευρώ ανά άτομο σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.
Την εποχή του φθινοπώρου-χειμώνα, οι εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής κατέχουν μια μοναδική θέση τόσο από την άποψη του κύκλου εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου όσο της δραστηριότητας του αγοραστή.
Στις αρχές Νοεμβρίου, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και οι μεγάλοι παράγοντες της αγοράς ξεκινούν τις προετοιμασίες για τη Μαύρη Παρασκευή, ανακοινώνοντας μεγάλες εκπτώσεις που θα εμφανιστούν στα τέλη Νοεμβρίου σε φυσικά και διαδικτυακά καταστήματα.
Οι έμποροι ισχυρίζουν ότι αυτό δεν αφορά αποκλειστικά τον αγώνα για την αύξηση των πωλήσεών. Κατά μία έννοια, κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής, ο πωλητής και ο αγοραστής αλλάζουν τους ρόλους. Υπό κανονικές συνθήκες, οι πελάτες αποκτούν τα οφέλη από τις αγορές σε τακτική βάση και επομένως, λαμβάνουν μελλοντικά οφέλη.Τον Νοέμβριο, τα καταστήματα είναι αυτά που πρέπει να αποδείξουν την πίστη τους προς τους πελάτες, η οποία μπορεί να εκτιμηθεί με το ποσό των προσφερόμενων εκπτώσεων και τη διαθεσιμότητα προϊόντων υψηλής έκπτωσης.
Για αρκετά χρόνια, οι αναλυτές του Black-Friday.Global παρακολουθούν στενά τις τάσεις της Μαύρης Παρασκευής στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Παρακάτω, παρουσιάζουμε στατιστικές και ενδιαφέροντα γεγονότα που συνδέονται με την πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών στον κόσμο.
Μαύρη Παρασκευή: Τάσεις τα τελευταία χρόνια
Στην αρχή, η Black Friday ήταν μια μονοήμερη δράση στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, αυτό το γεγονός έχει γίνει μαραθώνιο πωλήσεων αρκετών ημερών, το οποίο ξεκινά μερικές φορές την Πέμπτη και διαρκεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας ή ακόμα και ένα μήνα. Πολλά καταστήματα που αναζητούν την προσοχή των πελατών, οργανώνουν τα λεγόμενα pre-sale από τη Δευτέρα. Ωστόσο, η αιχμή του ενδιαφέροντος των πελατών στις περισσότερες χώρες πέφτει την ίδια ημέρα. Τα δεδομένα της Google Trends για τις 19-25 Νοεμβρίου 2018 δείχνουν ότι το ένα τρίτο (33%) όλων των ερωτημάτων που σχετίζονται με τις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής στην Ελλάδα υποχώρησαν την Παρασκευή. Αν και το ενδιαφέρον των πελατών για τις πωλήσεις αρχίζει να αυξάνεται ήδη την Τετάρτη, πέφτει το Σάββατο στο επίπεδο της Τρίτης. Αυτή η τάση δεν είναι μόνο χαρακτηριστική στην Ελλάδα.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Black-Friday.Global το 2018 έδειξε ότι η συνείδηση ύπαρξης της Μαύρης Παρασκευής έχει το 95% των ερωτηθέντων. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατόν όλοι να ανακαλέσουν την ακριβή ημερομηνία, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγεί τη σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος για αυτή τη δράση λίγες εβδομάδες πριν από την εκδήλωση (Google Trends).
Τα εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας Black-Friday.Global για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Μαύρη Παρασκευή σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα. Αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί δεν είναι ασυνήθιστοι. Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία – πάνω από 2418%, και στην Αυστρία – πάνω από 3000%.
Σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πολίτες των άλλων χωρών δεν έχουν συνήθως ρεπό τη Μαύρη Παρασκευή. Παρόλο που οι αιχμές της ηλεκτρονικής αγοραστικής δραστηριότητας σε μεμονωμένες χώρες είναι ελαφρώς διαφορετικές, συνήθως πέφτουν το πρωί και το βράδυ. Στην Ελλάδα η πιο hot ώρα για αγορές είναι τα μεσάνυχτα, και το μεσημέρι μεταξύ 2 – 3 μ.μ. σύμφωνα με το Black-Friday.Global για το 2018.
Από την άλλη πλευρά, σε ορισμένες χώρες, όπως η Τουρκία, η Φινλανδία,, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, η Μαύρη Παρασκευή είναι πολύ αναμενόμενη εκδήλωση – η πλειονότητα των αγορών πραγματοποιήθηκαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα.
Ποσοστό εκπτώσεων έναντι προσδοκιών των αγοραστών
Τα στατιστικά στοιχεία πριν από λίγα χρόνια δείχνουν ότι η μέση έκπτωση στην Ελλάδα κατά τη Μαύρη Παρασκευή ελαφρώς έπεσε (από 53% το 2017 σε 52% το 2018). Εν τω μεταξύ οι προσδοκίες ήταν υψηλότερες. Οι αγοραστές περίμεναν η μέση έκπτωση να φτάσει τα 63%.
Εκτός από τους Έλληνες, οι αγοραστές από τη Λευκορωσία και το Περού αναμένουν ψηλότερες εκπτώσεις (62%). Δυστυχώς, τα τοπικά καταστήματα είναι σε θέση να προσφέρουν εκπτώσεις κατά 8-10% χαμηλότερες από τις προσδοκίες των αγοραστών. Από την άλλη πλευρά, η παρακολούθηση των προσφορών από καταστήματα στην Ουκρανία, την RSA και τις Φιλιππίνες δείχνει ότι οι έμποροι στις χώρες αυτές είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν πολύ πιο ελκυστικές εκπτώσεις, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες των αγοραστών.
Προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι υπάρχει κατά μέσο όρο 3,9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις. Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.
Σε όλο τον κόσμο, τα ευρέως κατανοητά προϊόντα μόδας αναλαμβάνουν το προβάδισμα κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής. Παρόλα αυτά, σε ορισμένες χώρες όπως η Βραζιλία, η Ελβετία, η Ινδία, η Μαλαισία ή η Ρουμανία, τα ηλεκτρονικά κυριαρχούν στα καροτσάκια.
Χρήματα που δαπανώνται το Black Friday
Οι Έλληνες προβλέπουν να λάβουν μέρος στις πωλήσεις τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε φυσικά καταστήματα και είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 €. Σε άλλες χώρες, οι αγοραστές έχουν μικρότερο προϋπολογισμό, όπως οι Γερμανοί (211 €), οι Σιγκαπουριανοί (232 €) ή Ισπανοί (210 €). Οι αγοραστές που προβλέπουν να ξοδέψουν το περισσότερο είναι από τις ΗΠΑ (429 €), τον Καναδά (381 €), το Ηνωμένο Βασίλειο (351 €), την Ιρλανδία (300 €) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (257 €).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2018, οι αγοραστές κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής χρησιμοποίησαν τα κινητά τους 51,9%, 43,2% τους υπολογιστές και μόνο 4,9% tablet. Η αγορά με smartphones ήταν μια παγκόσμια τάση, η οποία σημειώθηκε μεταξύ άλλων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Τουρκία ή την Ινδονησία.
Μεθοδολογία και πηγή δεδομένων
Τα στατιστικά στοιχεία προέρχονται από την πλατφόρμα εκπτώσεων Picodi.com, η οποία λειτουργεί παγκοσμίως από το 2010 και δημιούργησε την πύλη Black-Friday.Global, αφιερωμένη στις πωλήσεις της Black Friday. Η έκθεση χρησιμοποιεί επίσης στοιχεία από έρευνες που διεξήχθησαν τον Ιούλιο και τον Νοέμβριο του 2018 συνολικά μεταξύ 21.000 ατόμων. ερωτηθέντες από 55 χώρες. Οι μέσες συναλλαγματικές ισοτιμίες από την πλατφόρμα xe.com χρησιμοποιήθηκαν για τη μετατροπή νομισμάτων.
Δημόσια χρήση
Μοιραστείτε πληροφορίες σχετικά με τη Black Friday με τους παραλήπτες σας! Το περιεχόμενο και τα πληροφοριακά στοιχεία που παρουσιάζονται στην αναφορά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα τόσο για εμπορικούς όσο και για μη εμπορικούς σκοπούς, με ένδειξη του συντάκτη της μελέτης (Black-Friday.Global) μαζί με σύνδεσμο προς αυτήν την υποσελίδα.
Το Black Friday 2018 στην Ελλάδα
Μια εκδήλωση, που ήταν γνωστή μόνο στις ΗΠΑ, μέσα σε μόλις λίγα χρόνια έγινε δημοφιλής σε όλο τον κόσμο. Το ίδιο ισχύει και στην Ελλάδα – στη χώρα μας το 85% των ερωτηθέντων γνωρίζουν τι είναι το Black Friday.
Η ομάδα αναλυτών του Black-Friday.Global εδώ και μερικά χρόνια εξετάζει εις βάθος αυτό το τρεντ. Γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι αυτό το γεγονός για τους πωλητές, την εγχώρια και παγκόσμια οικονομία, αλλά και για τους απλούς καταναλωτές.
Πώς αυξάνεται το ενδιαφέρον για τα ψώνια και τις προσφορές των Ελλήνων το Νοέμβριο; Ποιες κατηγορίες προϊόντων έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση; Πόσα χρήματα ξοδεύουν οι Έλληνες σε αυτήν την τρελή γιορτή αγορών που λέγεται Μαύρη Παρασκευή, και τέλος, σε τι διαφέρουν οι κάτοικοι της Ελλάδας σε σχέση με τους κατοίκους άλλων χωρών; Αναλύσαμε στατιστικά στοιχεία για το Black Friday και διεξήγαμε έρευνες σε 55 χώρες παγκοσμίως, ώστε να μπορέσουμε να απαντήσουμε στις παραπάνω ερωτήσεις και να σας παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα της ανάλυσης μας σε αυτήν την έρευνα.
Παγκόσμια αναγνώριση
Το Black Friday δεν ονομάζεται φαινόμενο χωρίς λόγο. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πιο δημοφιλούς μηχανής αναζήτησης στον κόσμο, της Google, τα τελευταία 5 χρόνια το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου αυξήθηκε κατά το διπλάσιο. Κάθε χρόνο, σχεδόν σε κάθε χώρα, η τρέλα των αγορών έχει ως αποτέλεσμα να τίθεται καινούριο ρεκόρ πωλήσεων. Με εξαίρεση τις χώρες του Δυτικού ημισφαιρίου, στις οποίες οι τάσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες φτάνουν ταχύτερα, παρατηρείται μέτρια αύξηση του ενδιαφέροντος για το Black Friday.
Στα Ελληνικά διαδικτυακά καταστήματα καλωσορίσαμε το Black Friday για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 2016. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων η δημοτικότητα αυτής της αγοραστικής γιορτής αυθήθηκε ραγδαία! Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σχεδόν 2 στους 5 Έλληνες δηλώνουν συμμετοχή στις εκπτώσεις του Black Friday (μπορούμε να παρατηρήσουμε αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Ανάμεσα σε αυτούς, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών θα επωφεληθεί από τις προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ μόλις το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα για τις αγορές τους. Για παράδειγμα, πριν από ένα χρόνο, το ποσοστό των ανθρώπων που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο. Το γεγονός αυτό σημαίνει πως το 2018 ακόμη περισσότεροι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους διαδικτυακά.
Ενίσχυση της παγκόσμιας οικονομίας
Μια τόσο καλή αναγνώριση του Black Friday κάθε χρόνο έχει ως συνέπεια τρομερές αυξήσεις των δεικτών πωλήσεων. Σε καθεμία από τις 55 χώρες που αναλύσαμε, ο αριθμός των διαδικτυακών συναλλαγών κατά τη διάρκεια του Black Friday αυξήθηκε σημαντικά σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη μέρα του χρόνου. Για παράδειγμα, στην Ελλάδα οι χρήστες έκαναν 2.600% περισσότερες αγορές απ’ ό, τι συνήθως, ενώ οι κάτοικοι της Νότιας Αφρικής περίπου 2571%. Ωστόσο σε καμιά άλλη χώρα δεν υπήρχε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για τις Black Friday προσφορές όσο στο Πακιστάν, όπου η δραστηριότητα των διαδικτυακών αγορών ήταν 11525% υψηλότερη από κάθε άλλη μέρα του έτους.
Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι σε πολλές χώρες ο Νοέμβριος είναι ο μήνας που αποφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη για τους πωλητές. Εκτιμάται ότι το μερίδιο του Νοέμβρη στον ετήσιο κύκλο πωλήσεων κυμαίνεται περίπου στα 20% και σύμφωνα με τα εσωτερικά μας δεδομένα, σε ορισμένες χώρες, όπως στην Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική, μία στις τρεις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιείται το Νοέμβριο.
Χοντρό Χρήμα
Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι το μεγαλύτερο χρηματικό ποσό, κατά τη διάρκεια του Black Friday, είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν οι κάτοικοι της Βόρειας Αμερικής και της Ευρώπης, ενώ παράλληλα, αγορές σχετικά μικρών ποσών προγραμματίζονται σταδιακά από κατοίκους των Ασιατικών χωρών, όπως το Πακιστάν, η Μαλαισία ή οι Φιλιππίνες.
Στην Ελλάδα οι λάτρεις των προσφορών ετοιμάζονται να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 206 € (240 $) κατά τη διάρκεια του Black Friday. Παρόμοιο αποτέλεσμα φαίνεται να έχει και η Γερμανία με μόλις κατά 5 € υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Οι Έλληνες θα ξοδέψουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 $), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 $ και 97$ αντίστοιχα).
Τα Bestsellers της Black Friday
Κάθε χρόνο, το γύρο του κόσμου κάνουν εικόνες από τα πλήθη ανθρώπων που πολιορκούν επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας μας, δεν είναι τα ηλεκτρονικά είδη εκείνα που ενδιαφέρουν πιο πολύ τους κυνηγούς των προσφορών, αλλά τα ρούχα. Τα ηλεκτρονικά είδη βρέθηκαν μόλις στη δεύτερη θέση σύμφωνα με τους ερωτηθέντες. Το λιγότερο ενδιαφέρον φαίνεται να έχουν τα βιβλία, τα αθλητικά αξεσουάρ και τα εσώρουχα.
Εκπτώσεις άνω του μέσου όρου
Η Μαύρη Παρασκευή είναι γνωστή για τις απίστευτες προσφορές και εκπτώσεις που φτάνουν το 80-90%. Και παρόλο που ο αριθμός των προϊόντων για ένα συμβολικό ευρώ ή 90% έκπτωση είναι πολύ περιορισμένος, όσοι θα πάρουν μέρος στις εκπτώσεις μπορούν να είναι σίγουροι πως τους περιμένουν πραγματικά υψηλές εκπτώσεις. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία μας από τη Black Friday 2017 οι Αμερικανοί, Καναδοί και Ουκρανοί επωφελούνται το περισσότερο από τις εκπτώσεις- σε αυτές τις χώρες η μέση έκπτωση στα διαδικτυακά καταστήματα, την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, έφτασε το 68% και 66% αντίστοιχα. Ελαφρώς “χειρότερες” εκπτώσεις μπορούν να περιμένουν οι Ρώσοι (58%), οι Βραζιλιάνοι (57%) και οι Τούρκοι (56%), ενώ ο παγκόσμιος στατιστικός μέσος όρος ήταν 55%.
Ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών online shops το περασμένο έτος έφτασε “μόνο” έως το -53%, το οποίο, έχοντας υπόψη τα προβλεπόμενα έξοδα των κατοίκων της Ελλάδας κατά τη διάρκεια του φετινού Black Friday, μπορεί να μεταφράζεται σε εξοικονόμηση έως και 232 €.
Το Black Friday στην Ελλάδα περιληπτικά
- Το 85% των Ελλήνων ξέρει τι είναι το Black Friday, και το 36% των ερωτηθέντων θα πάρει μέρος σε αυτήν τη γιορτή των διαδικτυακών αγορών,
- To 64,5% από αυτούς που θα κυνηγήσουν τις προσφορές, θα πάει τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο, το 20,7% θα αναζητήσει ευκαιρίες μόνο σε φυσικά καταστήματα, ενώ το 14,8% θα επιλέξει μόνο ηλεκτρονικά καταστήματα,
- Το 2018 ο μέσος Έλληνας θα ξοδέψει κατά τη διάρκεια του Black Friday 206 €, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια.
Μεθοδολογία και πηγή δεδομένων
Η έρευνα δημιουργήθηκε με τη χρήση στατιστικών στοιχείων της πλατφόρμας εκπτωτικών κωδικών Picodi.com, που λειτουργεί παγκοσμίως από το 2010 και η οποία δημιούργησε το Black-Friday.Global, αφιερωμένο στις Black Friday προσφορές. Στην έρευνα πήραν μέρος 12.000 συμμετέχοντες από 55 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Πηγη ερευνας https://black-friday.global/el-gr/