Η Αναστασία Μαστρακούλη βρήκε μια καλλιτεχνικά πιο σέξι διάθεση για να περιγράψει τα γράμματα της λατινικής αλφαβήτου.
Η νεαρή καλλιτέχνις γδύθηκε για τις ανάγκες του προσωπικού της art project και αποφάσισε να ποζάρει πίσω από ένα θολό γυαλί. δίνοντας την δική της σωματική αφήγηση για τα γράμματα της αλφαβήτου.
Η Αναστασία πριν χρόνια πόζαρε γυμνή σχηματίζοντας τα γράμματα με το σώμα της, σε μια πλήρη ελευθερία έκφρασης χωρίς να ντρέπεται να παρουσιάσει ακόμη και τα πιο…απόκρυφα. Το project της έκανε το γύρω του ιντερνετ ενώ μεταδόθηκε από όλα τα μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία ειδήσεων στον κόσμο, τα οποία μίλησαν για μια από τις καλύτερες δουλειές που έχουν υπάρξει στο καλλιτεχνικό γυμνό.
“Η φωτογράφηση έγινε στο σπίτι της στην Κέρκυρα, και το θολό γυαλί που φαίνεται δεν είναι παρά η τζαμαρία της πόρτας της στην κουζίνα.
Ασκώντας πίεση στα κατάλληλα σημεία σχημάτιζε ένα ένα τα γράμματα της αλφάβητου, έχοντας ρυθμίσει την κάμερα να τραβάει από την άλλη πλευρά του δωματίου.
Τα έκανε όλα μόνη της, και ακριβώς γι’ αυτό δεν μου πήρε και πολύ χρόνο να τελειώσει το project.”
Δείτε όλες τις φωτογραφίες από το αλφάβητο της Αναστασίας.
Διαβάστε την αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε στο Koolnews.gr
Πως ξεκίνησε η ιδέα για το Γυμνό Αλφάβητο;
Mου αρέσει να λέω ιστορίες, ανεξάρτητα από το μέσο που θα χρησιμοποιηθεί. Εκείνη την περίοδο λοιπόν, πειραματιζόμουν με την απόδοση σιλουέτας ανθρώπινου σώματος προκειμένου να πω μια ιστορία με φωτογραφικές εικόνες. Οι αρχικοί πειραματισμοί δεν ήταν και πολύ λειτουργικοί• με ικανοποιούσαν οι εικόνες αλλά δυσκολευόμουνα στο να κατασκευάσω μία αφήγηση που να έχει κάποιο σκοπό και δράση. Έπειτα -μάλλον συνειρμικά- επέστρεψα στα βασικά: την ABC. Θέτοντας, λοιπόν, σαν βάση το λατινικό αλφάβητο συνειδητοποίησα ότι είχα εντοπίσει το νόημα της εικαστικής αφήγησης, μιας αφήγησης που ήθελα να κάνω βασισμένη στην ανθρώπινη κίνηση και στην οπτική απόδοση της πειραματικής υφής της ανθρώπινης σιλουέτας.
Πως είναι να ξέρεις ότι η φωτογράφηση σου έχει δημοσιευτεί σε μερικά από τα τοπ ειδησεογραφικά sites σε όλο τον κόσμο;
Είναι υπέροχο;! Είναι, ναι, υπέροχο και το συνειδητοποιώ σιγά σιγά.
Όταν ξεκινούσες την ιδέα σου, περίμενες να γνωρίσει το θέμα τόσο μεγάλη απήχηση;
Καλύτερα να μην απαντήσω “όχι” που εν μέρει, βέβαια θα ήταν ειλικρινές. Όταν ολοκλήρωσα την σειρά ένιωθα μεν ηθική ικανοποίηση και χαρά για το αποτέλεσμα, το οποίο και ήλπιζα να συναντήσει θετική ανταπόκριση. Όμως δεν περίμενα αυτή την αποδοχή και την τόσο συστηματική διάδοση μόλις πέντε μόλις μήνες αφού την ολοκλήρωσα. Δεν έχω ακόμη ιδέα πώς κι από ποιον πρωτοξεκίνησε όλο αυτό! Ήταν απροσδόκητο κι είμαι ευγνώμων! Είναι τρομερή η ευχαρίστησή μου να βλέπω ότι αντιλαμβάνονται σε πολλά σημεία του κόσμου αυτό που εκφράζω και δούλεψα μέσα από τη δουλειά μου.
Γιατί γυμνό και όχι ντυμένο;
Θα μπορούσε να ήταν και ντυμένο. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δεν με ενδιέφεραν τα επιπλέον στοιχεία που θα κάλυπταν το σώμα. Ήθελα οι υφές που περιγράφονται μέσα από την ημιδιαφανή επιφάνεια να χαρακτηρίζουν με σαφήνεια το αρχετυπικό φάσμα της ανθρώπινης κινησιολογίας.
Είχες δεύτερες σκέψεις πριν ολοκληρωθεί όλο αυτό; Για παράδειγμα «τι πάω να κάνω, θα με δουν όλοι γυμνή».
Τώρα σε αυτή την ερώτηση έχω την εξής απορία, την οποία και θα εκφράσω κι εάν θέλετε μπορείτε να μου την λύσετε. Δεν έχω αναφέρει μέχρι τώρα πουθενά ότι το μοντέλο είμαι εγώ η ίδια! Και κυρίως τα ελληνικά μίντια αναφέρουν με πολύ σιγουριά ότι φωτογράφος και μοντέλο είναι το ίδιο και το αυτό πρόσωπο. Αυτό πως προέκυψε ως συμπέρασμα; Πραγματικά το έχω απορία, αφού ακόμα κι οι ίδιοι μου οι γονείς, όταν τους έδειξα την τελική απόδοση, με ρώτησαν «Το μοντέλο ποια είναι;» (γέλια). Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι όντως είμαι εγώ και δεν είχα δεύτερες σκέψεις, ακριβώς επειδή ήμουν εγώ: Ήξερα δηλαδή τι κάνω και πως να αποδώσω εικαστικά αυτό που σκεφτόμουν. Σίγουρα, πάντως, δεν ξύπνησα μια μέρα κι είπα «Α, ωραία θα γδυθώ και θα μπω ανάμεσα σε ένα δυνατό φως κι ένα τζάμι και θα αρχίσω να σχηματίζω γράμματα». Το δούλεψα με τον εαυτό μου, κι η μελέτη της δουλειάς αυτής μου ενίσχυε το αίσθημα της σιγουριάς για αυτή την απεικόνιση.
Σπουδάζεις στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Γνώριζαν φίλοι και καθηγητές για αυτό που πας να κάνεις; Ποια ήταν η γνώμη τους;
Όταν έβγαλα τις πρώτες υλοποιήσεις τις μοιράστηκα, όντως, με δύο φίλους και συμφοιτητές μου, τον Γιώργο Τσιρογιάννη και την Όλγα Δουλκερίδου. Το να εισπράττω θετική ανταπόκριση από αυτούς, δεδομένου ότι εμπιστεύομαι την κρίση τους και την δράση τους, ήταν σημαντικό. Όταν, τελικά, ολοκλήρωσα τη σειρά την μοιράστηκα και με δύο καθηγητές μου, τον Σπύρο Βερύκιο και τον Αντώνη Ζήβα, κι η ενθάρρυνσή τους ήταν, σαφώς, ιδιαίτερα σημαντική. Όχι τόσο επειδή είναι καθηγητές μου, αλλά κυρίως γιατί έλαβα επιβεβαίωση από καλλιτέχνες, των οποίων το έργο και την δράση τους σέβομαι και θαυμάζω.
Θα έκανες κάποια έκθεση σχετικά με αυτό το αντικείμενο;
Φυσικά! Κι ελπίζω να σας αρέσει όταν, κι όπου, κι όπως θα διεξαχθεί!
Ποια είναι τα σχέδια σου για το άμεσο μέλλον;
Ετοιμάζω διάφορα, εντός κι εκτός κοινότητας Ιονίου Πανεπιστημίου. Στους επόμενους μήνες θέλω να ολοκληρωθούν ορισμένα προσωπικά πρότζεκτ που τρέχουν, καθώς και πρότζεκτ στα οποία συνεργάζομαι με άλλους. Να είμαι –είμαστε- καλά με ψυχή και σώμα πάνω απ’ όλα και τότε όλα θα πηγαίνουν κατ’ ευχήν!