Η πρόσφατη ανακοίνωση της επιστροφής της Φαίης Σκορδά στην πρωινή ζώνη του MEGA Channel έχει δημιουργήσει έντονες συζητήσεις και προβληματισμούς. Πολλοί αναρωτιούνται για την επιλογή αυτή και κατά πόσο μπορεί να προσφέρει κάτι νέο και ανανεωτικό στην ελληνική τηλεόραση.
Ανακύκλωση προσώπων και Εκπομπών
Η επιλογή της Φαίης Σκορδά από το MEGA δεν είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά. Η ελληνική τηλεόραση συχνά επιλέγει να επαναφέρει παλιά, γνωστά πρόσωπα, ανακυκλώνοντας τις ίδιες δοκιμασμένες και πολλές φορές αποτυχημένες συνταγές. Αυτό όμως εγείρει ερωτήματα: γιατί να επιμένουμε σε πρόσωπα και εκπομπές που δεν κατάφεραν να φέρουν την επιτυχία τα τελευταία χρόνια;
Η επιστροφή της Φαίης Σκορδά στο MEGA υπογραμμίζει την έλλειψη καινοτομίας και φρέσκων ιδεών στην ελληνική τηλεόραση.
Νέα, νεανικά πρόσωπα που θα μπορούσαν να φέρουν φρέσκο αέρα και νέες προοπτικές μένουν στο περιθώριο, ενώ το κόστος των νέων προσώπων είναι συχνά χαμηλότερο από αυτό των ήδη καταξιωμένων παρουσιαστών. Η έλλειψη εμπιστοσύνης στις νέες δυνάμεις της τηλεόρασης είναι εμφανής, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η κατάσταση δεν μπορεί να αλλάξει.
Κόστος και Αποδοτικότητα
Εκτός από την ανακύκλωση των ίδιων προσώπων, υπάρχει και το ζήτημα του κόστους. Οι καταξιωμένοι παρουσιαστές, όπως η Φαίη Σκορδά, έχουν υψηλές αμοιβές, γεγονός που επιβαρύνει σημαντικά τους προϋπολογισμούς των καναλιών. Αντίθετα, νέοι παρουσιαστές κοστίζουν πολύ λιγότερο και μπορεί να φέρουν εξίσου ή και περισσότερο θετική ανταπόκριση από το κοινό.
Η επιμονή στα παλιά και δοκιμασμένα πρόσωπα συχνά αποδεικνύεται μη αποδοτική και σπατάλη πόρων.
Η επιλογή αυτή μπορεί να θεωρηθεί και ως μια μορφή υποτίμησης των τηλεθεατών. Οι τηλεθεατές έχουν δείξει πολλές φορές ότι επιθυμούν φρέσκο περιεχόμενο και νέες ιδέες. Η εμμονή στην προβολή των ίδιων προσώπων και των ίδιων εκπομπών δείχνει έλλειψη σεβασμού προς το κοινό, που αναζητά ποικιλία και καινοτομία.
Η τηλεόραση συχνά επενδύει στην αναγνωρισιμότητα των προσώπων, θεωρώντας ότι το γνωστό όνομα θα φέρει την επιτυχία. Ωστόσο, μια “χιλιομασημένη τσίχλα”, δεν μπορεί να επανακτήσει τις αρχικές της ιδιότητες απλά και μόνο επειδή είναι γνωστή μάρκα. Οι τηλεθεατές δεν εντυπωσιάζονται πλέον από τα ονόματα, αλλά από το περιεχόμενο και την ποιότητα των εκπομπών.