Η «γέννηση» της ελληνικής τηλεόρασης μπορεί να γίνεται σε περίοδο, ταραγμένης δημοκρατίας, τον Φεβρουάριο του 1966, αλλά η εκτίναξη της γίνεται στη διάρκεια της απριλιανής δικτατορίας, δημιουργώντας έτσι παθογένειες που την ακολουθούν μέχρι σήμερα.
Αρχικά οι ενημερωτικές εκπομπές ταυτίζονται με την κρατική προπαγάνδα με αποτέλεσμα οι τηλεθεατές να «εκπαιδευτούν» στη λαϊκή ψυχαγωγία, κύριος εκφραστής της οποίας αποτελούν τα ασπρόμαυρα σήριαλ της δύσκολης αυτής περιόδου.
Κάποιοι από τους συντελεστές του «Λούνα Πάρκ» έχοντας στη μέση τον μπάρμπα Γιώργο Διονύση Παπαγιανόπουλο.
Πρώτο σήριαλ του ΕΙΡΤ είναι η «Πρώτη γραμμή» με την Κάτια Δανδουλάκη, ένα χρόνο μετά το «Το σπίτι με τον Φοίνικα» στην ΥΕΝΕΔ.
Ο «Παράξενος ταξιδιώτης» αποτελεί τη μεγαλύτερη ασπρόμαυρη επιτυχία της περιόδου.
Στη συνέχεια ακολουθούν -μεταξύ πολλών άλλων και πάντα στο ΕΙΡΤ –τα «Δόκτωρ Τικ» με τον Γιώργο Κωνσταντίνου, «Σπαγκοραμμένος» με τον Σταύρο Ξενίδη, «Εκείνος και Εκείνος» με τους Βασίλη Διαμαντόπουλο- Γιώργο Μιχαλακόπουλο, «Παράξενος ταξιδιώτης» με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, «Άνθρωπος χωρίς πρόσωπο» με τους Στέφανο Ληναίο – Έλλη Φωτίου, «Κεκλεισμένων των θυρών» με την Αλέκα Κατσέλη, «Μαρίνα Αυγέρη» με την Τζένη Καρέζη, «Έμποροι των Εθνών» του Κώστα Φέρρη, «Παιδιά του Ζεβεδαίου» του Κώστα Πρετεντέρη, «Λούνα Πάρκ» του Γιάννη Δαλιανίδη και των πολλών πρωταγωνιστών, «Βασίλισσα Αμαλία» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» και «Πάνθεοι» του Βασίλη Γεωργιάδη, «Η Θέμις έχει νεύρα» του Δημήτρη Ψαθά, «Εν Αθήναις» με τους Κώστα Αρζόγλου –Βέρα Κρούσκα, «Γαλήνη» του Ηλία Βενέζη και «Λεμονοδάσος» του Κώστα Πολίτη.
Τα «Παιδιά του Ζεβεδαίου» στο Α Νεκροταφείο.
Η άφιξη της έγχρωμης τηλεόρασης στις αρχές της δεκαετίας του 80 ολοκληρώνει την πρώτη ασπρόμαυρη ρομαντική περίοδο των ελληνικών σήριαλ.
Πηγή: eleftherostypos.gr