Σάλος έχει ξεσπάσει στο Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών, μετά από καταγγελίες γονέων σχετικά με τον τρόπο επιλογής των μαθητριών που θα συμμετάσχουν στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Ο γυμναστής του σχολείου κατηγορείται ότι έθεσε αυθαίρετα και μη ορθά κριτήρια, γεγονός που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών.
Οι καταγγελίες των γονέων
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, ο γυμναστής φέρεται να δήλωσε πως επιθυμεί «ψηλές, αδύνατες και κατά προτίμηση καστανές» μαθήτριες για την παρέλαση, αφήνοντας εκτός επιλογής άλλες που πιθανώς πληρούσαν τις προϋποθέσεις με βάση τις ικανότητές τους. Οι δηλώσεις αυτές, αν όντως ειπώθηκαν, δημιουργούν ερωτήματα για το κατά πόσο τέτοιες πρακτικές συνάδουν με τις αρχές της ισότητας και του σεβασμού προς τους μαθητές.
Οι γονείς, μόλις ενημερώθηκαν για την υπόθεση, προσπάθησαν να επικοινωνήσουν με τον γυμναστή ζητώντας εξηγήσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τις αναφορές, εκείνος φέρεται να μην έδωσε ξεκάθαρες απαντήσεις, γεγονός που κλιμάκωσε τη δυσαρέσκεια και τους οδήγησε να απευθυνθούν στη διεύθυνση του σχολείου.
Παρέμβαση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Η καταγγελία προκάλεσε την άμεση αντίδραση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας. Η διευθύντρια, Ευγενία Πιερρή, ανέφερε ότι το ζήτημα εξετάζεται προσεκτικά και πως ο γυμναστής έχει κληθεί σε έγγραφη απολογία. «Από τη στιγμή που λάβαμε γνώση του θέματος, επικοινώνησα αμέσως με τον διευθυντή του σχολείου για να διαπιστώσουμε τι ακριβώς ισχύει. Αν πράγματι έχουν ειπωθεί όσα ακούγονται, θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες» τόνισε σε δηλώσεις της.
Αντιδράσεις για την έμφαση στην εξωτερική εμφάνιση
Η υπόθεση έχει προκαλέσει ευρύτερη συζήτηση στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς η επιλογή μαθητών με βάση κριτήρια εμφάνισης θεωρείται προβληματική. Οι γονείς ανησυχούν πως μια τέτοια στάση ενισχύει την αντίληψη ότι η αξία ενός παιδιού καθορίζεται από την εικόνα του και όχι από τις ικανότητές του, τις δεξιότητες και τον χαρακτήρα του.
Η εξέλιξη της υπόθεσης παρακολουθείται στενά, καθώς αναμένονται τα αποτελέσματα της έρευνας και πιθανές ενέργειες από την εκπαιδευτική κοινότητα και τις αρχές.