Το Forbes αποκάλυψε τη φετινή λίστα με τους 50 πιο πλούσιους Έλληνες, φέρνοντας στο φως τις περιουσίες που ζαλίζουν και τους ανθρώπους που οδηγούν την ελληνική οικονομία σε διεθνές επίπεδο. Στην πρώτη θέση βρίσκεται η Μαρία Αγγελικούση, συνεχίζοντας την οικογενειακή ναυτιλιακή παράδοση, με περιουσία που αγγίζει τα 5,7 δισ. δολάρια, ενώ ο Βαγγέλης Μαρινάκης βρίσκεται στην 4η θέση, αφήνοντας πίσω την οικογένεια Βαρδινογιάννη (38η) και τον Γιάννη Αλαφούζο (40η).
Πρώτη η Μαρία Αγγελικούση – Η πιο πλούσια Ελληνίδα
Η Μαρία Αγγελικούση, με ισχυρό στόλο 145 πλοίων και περισσότερα από 20 υπό ναυπήγηση, διατηρεί τη ναυτιλιακή αυτοκρατορία της στην κορυφή. Ο Όμιλος Αγγελικούση στηρίζει ενεργά την ελληνική ναυτιλία, έχοντας υπό ελληνική σημαία το 14,7% του ελληνικού στόλου, ενώ απορροφά περισσότερους από 1.200 Έλληνες δόκιμους κάθε χρόνο.
Με περιουσία 5,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index, η Μαρία Αγγελικούση είναι η δεύτερη πιο πλούσια Ελληνίδα παγκοσμίως, πίσω μόνο από τη Βίκυ Σάφρα.
Διακριτικότητα και δουλειά χαρακτηρίζουν τη Μαρία Αγγελικούση, που αποφεύγει τη χλιδή και διοικεί με σύγχρονο τρόπο, έχοντας φέρει νέο αέρα στον Όμιλο μετά τον θάνατο του πατέρα της, Γιάννη Αγγελικούση.
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στην 4η θέση
Ο ισχυρός άνδρας του Ολυμπιακού, Βαγγέλης Μαρινάκης, καταλαμβάνει την 4η θέση, με την παρουσία του στη λίστα να επιβεβαιώνει την επιρροή του τόσο στον ναυτιλιακό όσο και στον αθλητικό χώρο. Η περιουσία του υπολογίζεται σε 3 δισ. δολάρια, ενώ οι επενδύσεις του σε ποδόσφαιρο και media έχουν προκαλέσει αίσθηση.
Πίσω Αλαφούζος και Βαρδινογιάννης
Στις πιο χαμηλές θέσεις της λίστας βρίσκονται ο Γιάννης Αλαφούζος (40η θέση) και η οικογένεια Βαρδινογιάννη (38η θέση). Παρά την τεράστια επιρροή τους στην ελληνική αγορά, η απόσταση από τους κορυφαίους είναι εμφανής.
Αναλυτικά η λίστα
- Μαρία Αγγελικούση
Περιουσία: 5,7 δισ. δολάρια
Ιδιοκτήτρια του μεγαλύτερου στόλου υπό ελληνική σημαία, με 145 πλοία και περισσότερα από 20 υπό ναυπήγηση. - Γιώργος Προκοπίου
Από τους ισχυρότερους εφοπλιστές στον κόσμο, με τεράστια παρουσία στη ναυτιλία δεξαμενόπλοιων. - Γιώργος Οικονόμου
Μεγάλος πρωταγωνιστής στη ναυτιλία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοιων. - Βαγγέλης Μαρινάκης
Περιουσία: 3 δισ. δολάρια
Ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού και ισχυρός παράγοντας στη ναυτιλία και τα media. - Άννα Αγγελικούση, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης
Κληρονόμοι της οικογενειακής ναυτιλιακής αυτοκρατορίας Αγγελικούση. - Νικόλαος Μαρτίνος
Ισχυρός εφοπλιστής με συνεχή ανάπτυξη στόλου. - Πήτερ Λιβανός
Ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου. - Νικόλαος Τσάκος
Διαχειρίζεται έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους δεξαμενόπλοιων. - Ανδρέας Μαρτίνος
Σημαντική παρουσία στη ναυτιλία, με μεγάλο αριθμό πλοίων υπό τη διαχείρισή του. - Κρίτων Λεντούδης
Εφοπλιστής που έχει καθιερωθεί στην αγορά δεξαμενόπλοιων. - Πέτρος Παππάς
Ιδιοκτήτης της Star Bulk, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες ξηρού φορτίου στον κόσμο. - Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος
Επικεφαλής της Costa Navarino και του ναυτιλιακού ομίλου Costamare. - Γιάννης Κούστας
Πρόεδρος της Danaos Corporation, μεγάλος παίκτης στη ναυτιλία containerships. - Θανάσης Μαρτίνος
Σημαντικός παράγοντας στη ναυτιλία με χρόνια παρουσία στην ελληνική και διεθνή αγορά. - Αγγελική Φράγκου
Επικεφαλής της Navios Maritime Holdings, με ισχυρή παρουσία σε δεξαμενόπλοια και ξηρό φορτίο. - Διαμαντής Διαμαντίδης
Ένας από τους πιο αθόρυβους αλλά ισχυρούς εφοπλιστές της Ελλάδας. - Λου Κολλάκης
Εφοπλιστής με ιδιαίτερη εξειδίκευση στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. - Λέων Πατίτσας
Διάσημος για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και τη διασύνδεση με το lifestyle. - Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός
Μέλη μιας ιστορικής οικογένειας με μεγάλη παράδοση στη ναυτιλία. - Αντώνης Δ. Ιγγλέσης και Γιάνης Ιππ. Ιγγλέσης
Παράγοντες στη ναυτιλιακή αγορά με πολυετή παρουσία. - Δημήτρης Προκοπίου
Αδελφός του Γιώργου Προκοπίου, επίσης ισχυρός στη ναυτιλία. - Νικόλαος και Μιχαήλ Λυκιαρδόπουλος
Οικογένεια με ισχυρή παρουσία στη ναυτιλία δεξαμενόπλοιων. - Πόλυς Β. Χατζηιωάννου
Γνωστός για τις δραστηριότητές του στα bulk carriers. - Πάνος Λασκαρίδης
Μεγιστάνας στον χώρο των πλοίων ψυγείων και της κρουαζιέρας. - Ίδρυμα Ωνάση
Ιδρυτικό στήριγμα της ελληνικής ναυτιλίας, με σημαντική παρουσία και πολιτιστική επιρροή. - Οικογένεια Χανδρή
Ιστορική παρουσία στη ναυτιλία και τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. - Μελίνα Τραυλού
Επικεφαλής της Neptune Lines, σημαντικής εταιρείας μεταφοράς αυτοκινήτων. - Θεόδωρος Βενιάμης
Εφοπλιστής και πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. - Μιχάλης Λεμός
Σημαντική επιρροή στον χώρο των δεξαμενόπλοιων. - Οικογένεια Ζέιν
Δραστηριοποιούνται στον χώρο της ναυτιλίας και της φαρμακοβιομηχανίας. - Γιώργος Λιβανός
Από τις πιο γνωστές οικογένειες στον χώρο της ναυτιλίας. - Σεμίραμις Παληού
Επικεφαλής της Diana Shipping, με ισχυρή παρουσία στον χώρο. - Θανάσης Λασκαρίδης
Επικεντρώνεται στα πλοία ψυγεία και τις επιχειρηματικές επενδύσεις. - Αδαμάντιος Πολέμης
Ιστορικός παράγοντας στη ναυτιλιακή αγορά. - Χάρης Βαφειάς
Πρωτοποριακές κινήσεις στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. - Νικόλας Ιγγλέσης
Διαχρονική παρουσία στη ναυτιλία δεξαμενόπλοιων. - Σπύρος Πολέμης
Μέλος της γνωστής οικογένειας με παράδοση στη ναυτιλία. - Οικογένεια Βαρδινογιάννη
Πολυσχιδείς δραστηριότητες σε ναυτιλία, πετρέλαιο και media. - Τζένη Ανδριανοπούλου
Επιχειρηματικές δραστηριότητες στον ναυτιλιακό χώρο. - Γιάννης και Αριστείδης Αλαφούζος
Εκδότες και παράγοντες στον χώρο της ναυτιλίας και των media. - Νίκος Σάββας
Δυναμικός παίκτης στον χώρο της ναυτιλίας. - Γιώργος Γιαλόζογλου
Επικεντρωμένος στη ναυτιλία ξηρού φορτίου. - Οικογένεια Μουνδρέα
Παράγοντες με πολυετή παρουσία στη ναυτιλία. - Αριστείδης Πίττας
Ιδιοκτήτης της Euroseas και EuroDry. - Μάρκος Νομικός
Παράγοντας στη ναυτιλία και επενδυτής. - Γιάννης Δράγνης
Παρών σε δεξαμενόπλοια και bulk carriers. - Πολυμετοχική
Συλλογική παρουσία στη ναυτιλιακή αγορά. - Γιώργος Χατζής
Σημαντική επιρροή στη ναυτιλία. - Γιώργος Γιουρούκος
Ειδικεύεται σε containerships και bulk carriers. - Δημήτρης Δαλακούρας
Παράγοντας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Μαρία Αγγελικούση διαθέτει αυτή τη στιγμή έναν πανίσχυρο στόλο με 145 πλοία διαφόρων τύπων (ενώ ακόμα ναυπηγεί για τις τρεις εταιρείες Maran Tanker, Maran Gas, Maran Dry περισσότερα από 20 πλοία), και αποτελεί την ισχυρότερη πλοιοκτήτρια στη γενική κατάταξη της ελληνόκτητης ναυτιλίας. Τι όμως κάνει τον Όμιλο Αγγελικούση να ξεχωρίζει; Η απάντηση είναι απλή. Το γεγονός ότι, χωρίς αμφιβολία, είναι ένα από τα πιο σημαντικά στηρίγματα του ελληνικού νηολογίου, στο οποίο είναι εγγεγραμμένα 806 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων τόνων dw. Από τα 806 πλοία υπό ελληνική σημαία, τα 119 είναι του Ομίλου Αγγελικούση, αριθμός που μεταφράζεται σε ποσοστό 14,7%. Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή τα πλοία του ομίλου να παραμένουν υπό ελληνική σημαία, στηρίζοντας την χώρα και την ελληνική ναυτιλία.
Εξάλλου, όπως έχει παραδεχθεί η ίδια η κα. Αγγελικούση, όταν την 1η Δεκεμβρίου 2023 παρέλαβε το βραβείο για το Πλοίο της Χρονιάς για το υπερδεξαμενόπλοιο VLCC διπλού καυσίμου «Antonis I. Angelicoussis», στα 20ά Lloyd’s Awards: «Ο όμιλος Αγγελικούση ήταν και θα παραμένει μία ελληνική οικογενειακή επιχείρηση. Είναι ένα βασικό στοιχείο του DNA μας. Πιστεύουμε στην Ελλάδα». Λεπτομέρεια. Και το συγκεκριμένο πλοίο πλέει υπό ελληνική σημαία.
Πώς δημιουργήθηκε η αυτοκρατορία
Πώς θα μπορούσε άλλωστε να γίνει αλλιώς, όταν το πλοίο έχει το όνομα του Αντώνη Αγγελικούση; Ενός ανθρώπου αυτοδημιούργητου, που ρίσκαρε τη ζωή του για την πατρίδα μας κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής και σε όλη του την διαδρομή αποδείκνυε με πράξεις ότι με τα δικά του επιτεύγματα ήθελε πάντα να φροντίζει να βοηθάει και την Ελλάδα.
Γεννήθηκε στα Καρδάμυλα της Χίου το 1918, ακολούθησε από μικρός τον θαλασσινό δρόμο. Μετά την ηρωική του στάση κατά την διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, το 1949 -50 αποφάσισε να γίνει εφοπλιστής, ρισκάροντας τις οικονομίες του και μέσα σε 20 χρόνια εξελίχθηκε ανάμεσα στους κορυφαίους της Ακτής Μιαούλη.
Αυτό που αξίζει να τονιστεί είναι ότι κατά την διάρκεια της ναυτιλιακής κρίση στη δεκαετία του ’80 ήταν από ένας από τους λίγους εφοπλιστές που δεν υπέστειλε την ελληνική σημαία από τα πλοία του.
Ο ίδιος ήταν άνθρωπος με όραμα και επιθυμία να πετύχει. Σε συνεργασία με την τράπεζα American Express, δημιούργησε μία εταιρεία πλοιοκτησίας και διαχείρισης πλοίων και άντλησε από τη διεθνή χρηματαγορά κεφάλαια για την απόκτηση πλοίων.
Σε ηλικία 71 ετών, το 1989, φεύγει από τη ζωή, και το τιμόνι περνάει στα χέρια του γιου του, Αντώνη. Εκείνος αποδεικνύεται εξαιρετικός συνεχιστής του έργου του πατέρα του και σύντομα οδηγεί την επιχείρηση σε μεγάλη ανάπτυξη, η οποία μάλιστα πραγματοποιήθηκε χωρίς να αντλήσει κεφάλαια από τα Χρηματιστήρια.
Ο στόλος της οικογενειακής επιχείρησης μεγάλωνε συνεχώς, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην κορυφή της ελληνικής ναυτιλίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Αγγελικούση απορροφά ετησίως περισσότερους από 300 νέους Έλληνες δόκιμους ναυτικούς. Μάλιστα, ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων δοκίμων που διαθέτει αυτή τη στιγμή ο όμιλος, τόσο εν πλω όσο και στη στεριά, ανέρχεται σε περισσότερους από 1.200, αριθμός που του επιτρέπει να βρεθεί στην κορυφή των εταιρειών όσον αφορά στην πρόσληψη Ελλήνων δοκίμων.
Πλέον ο όμιλος, μετά τον θάνατο του Γιάννη Αγγελικούση, βρίσκεται στα χέρια της κόρης του, Μαρίας, η οποία αν και έμαθε πολλά από τον πατέρα της, διοικεί με τον δικό της τρόπο. Για τον σκοπό αυτό φρόντισε να αντικαταστήσει μερικά πολύ έμπειρα στελέχη που υπήρχαν δίπλα του, διαλέγοντας εκείνη τους συνεργάτες της.
Περιουσία που ζαλίζει
Η Μαρία Αγγελικούση είναι η δεύτερη πιο πλούσια Ελληνίδα στον κόσμο, πίσω μόνο από την Βίκυ Σάφρα, αφού η περιουσία της ανέρχεται σε 5,7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον Bloomberg Billionaires Index.
Η ίδια δεν αρέσκεται καθόλου στο χλιδάτο lifestyle και την επίδειξη πλούτου, αντιθέτως προτιμά να δουλεύει σκληρά και να μιλάει μέσα από τα επιτεύγματά της. Είναι παντρεμένη με τον Σερβικής καταγωγής πρίγκιπα, απόγονο του τέως Βασιλιά Καραγεώργεβιτς της Σερβίας, και έχουν αποκτήσει μαζί ένα παιδί.
Η περιουσία της Καρντάσιαν
Η καθαρή αξία της Καρντάσιαν πλέον διαμορφώνεται στα 1,7 δισ. δολ. σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Forbes, έναντι 1,2 δισ. δολ. πριν την έλευση των νέων επενδυτών (περιλαμβάνονται η Wellington Management και το Greenoaks Capital), οι οποίοι με τα νέα κεφάλαια που τοποθέτησαν στην Skims έδωσαν ώθηση στην κεφαλαιοποίησή της, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί σε νέα υψηλά.