Το Tatra T 97 από τη δεκαετία του 1930, ήταν ένα αυτοκίνητο παρόμοιο με το VW Beetle του Ferdinand Porsche που όμως ήταν πολύ καλύτερο.
Η Tatra μάλιστα έκανε μήνυση κατά της Porsche, για βιομηχανική κλοπή, αλλά το 1938 οι Γερμανοί εισέβαλαν στην Τσεχοσλοβακία και το εργοστάσιο της Tatra σταμάτησε την παραγωγή. Το ίδιο διάστημα πάγωσς και η δικαστική αξίωση.
Καθώς στη συνέχεια η χώρα έχασε την ανεξαρτησία της, και ένα φιλοσοβιετικό κομμουνιστικό καθεστώς ήρθε στην εξουσία, η Τάτρα δεν μπορούσε να αναπτυχθεί με φυσιολογικό τρόπο.
Χρόνια μετά, το 1965, η Volkswagen έχασε και πλήρωσε στην Tatra 1 εκατομμύριο γερμανικά μάρκα για την κλοπή του βιομηχανικού σχεδίου και της τεχνολογίας της.
Ο Ferdinand Porsche, σχεδιαστής την VW τότε, κατηγορήθηκε ότι χρησιμοποίησε σχέδια του Hans Ledwinka, για την Tatra, για να σχεδιάσει το Volkswagen γρήγορα και φθηνά.
Ο ίδιος ο Ferdinand Porsche φέρεται να έχει σχολιάσει «Λοιπόν, μερικές φορές ο Ledwinka κοίταζε πάνω από τον ώμο μου και μερικές φορές κοιτούσα πάνω από τον δικό του»
ΟΣήμερα η εταιρεία είναι ζωντανή και παράγει σήμερα ποιοτικά βαρέα στρατιωτικά οχήματα.
Η tatra έφερε την αεροδυναμική στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων και με μία ιδιαιτερα δημιουργική και απλή αφίσα την έδειξε στον κόσμοδημιουργικότητας!.
Η αφίδα αυτή ακόμα και σήμερα είναι η επιτομή της
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Tatra εξηγεί την αεροδυναμική (1930) με απλό τρόπο για να την καταλάβει ο καθένας.