21 χρόνια πέρασαν χωρίς τη Μαλβίνα Κάραλη, με όλους εκείνους που την αγάπησαν για την οξυδέρκεια, την ειλικρίνεια και το καυστικό της χιούμορ να παραδέχονται ένα πράγμα: Πως λείπει πολύ από την Ελλάδα του σήμερα.
Στις 3 Φεβρουαρίου του 1952 γεννιέται η Μαρία Ελένη Σακκά – όπως ήταν το πραγματικό της όνομα. Φέτος θα έσβηνε 71 κεράκια και με αυτοσαρκασμό θα γιόρταζε την ωριμότητά της. Η μοναδική μάχη που δεν κατάφερε να κερδίσει, όμως, – αυτή με τον καρκίνο- της στέρησε τη ζωή 21 χρόνια πριν, στις 7 Ιουνίου του 2002 και έκτοτε το κοινό της αρκείται να την απολαμβάνει μέσα από παλιά βίντεο των εκπομπών Mea Culpa, Malvina Live, Μalvina Hostess και Malvina Rixten αλλά και μέσα από τα αποφθέγματα περί έρωτος που… έγραψαν ιστορία.
Ποιος δεν έχει διαβάσει το «Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες»;
Πιστεύοντας πως ο «μοναδικός άντρας είναι ο δικός της» και πως «ο ερωτευμένος είναι το βλακωδέστερο πράγμα στον κόσμο», η θρυλική Μαλβίνα Κάραλη ενέπνευσε και εξακολουθεί να εμπνέει με τον τρόπο που αντιμετώπιζε τη ζωή, τον έρωτα, τις σχέσεις και τους άντρες.
Με αφορμή την ημέρα που το χαμόγελο της Μαλβίνας έσβησε για πάντα, ας θυμηθούμε μερικά από τα ωραιότερα γνωμικά που φέρουν την υπογραφή της και δίνουν άλλο νόημα στη λέξη «αυθορμητισμός»…
«Αν ο ερωτευμένος άντρας κατορθώνει στ’ αλήθεια να είναι ερωτευμένος, αυτό συμβαίνει στον βαθμό που ο ερωτευμένος αυτός θηλυκοποιείται και εντάσσεται έτσι στην κατηγορία των Μεγάλων Ερωτευμένων Γυναικών: των Επαρκώς Αγαθών Γυναικών, δηλαδή».
«Ο ερωτευμένος παραληρεί. Μετατοπίζει το αίσθημα των αξιών. Αλλά το παραλήρημά του είναι βλακώδες. Υπάρχει βλακωδέστερο πράγμα από έναν ερωτευμένο; Είναι τόσο βλακώδης που δεν τολμά να διατυπώσει τον ερωτικό του λόγο δημόσια. (Σημείωση: Ο έρωτας είναι εξ ορισμού φτιαγμένος για να ΦΑΙΝΕΤΑΙ, χωρίς να τον υποτάξεις σε μια σοβαρή μεσολάβηση: μυθιστόρημα, θέατρο, ανάλυση, κείμενο)».
«Έτσι κι αλλιώς, πάντα σου λείπει η αγάπη εκείνου που αποσύρεται, ακόμη κι όταν δεν τον ήθελες. Ή ίσως και να ερωτεύτηκες τον έρωτά μου για σένα. Δηλαδή, πάλι τον εαυτό σου».
«Είμαι πάνω από όλους και κάτω από αυτόν».
«Σπάστηκα με την ατάκα σου «Κοίτα να διασκεδάσεις». Δε γουστάρω να περνάω καλά χωρίς εσένα. Θέλω να λες από μέσα σου να είναι όλα μαύρα εκεί που πάει χωρίς εμένα. – γιατί έτσι λέω κι εγώ. Τι να σου κάνω ανωτερότητες; Γιατί είμαστε έτσι φτιαγμένοι να μη μας αρέσει να περνάει καλά ο άλλος χωρίς εμάς».
«Δεν υπάρχουν πλούσιοι και φτωχοί, έξυπνοι και χαζοί, όμορφοι και άσχημοι, υπάρχουν μόνο άνθρωποι που αγαπήθηκαν και άνθρωποι που δεν αγαπήθηκαν».
«Γιατί τα κάνεις αυτά; – Γιατί είμαι αδύναμη, κακομαθημένη και σ’ αγαπάω».
«Χίλιοι άνθρωποι μέσα στο μπαρ και είναι άδειο. Κανένας. Μπαίνει ο έρωτάς σου, τότε μόνο χίλιοι ένας. Οι χίλιοι απλώς κομπάρσοι».
«Η αγάπη δεν είναι για τους αδύναμους».
«Όλα συγχωρούνται, αλλά το να θέλεις να μεταλλάξεις το κατεξοχήν απρόβλεπτο πράγμα, τον έρωτα, σε κάτι προβλεπόμενο, είναι η μεγαλύτερη ύβρις».
«Επιλέγω «ανάξιο εραστή» σημαίνει επίσης: αναβάλλω τον έρωτα, αλλά συγχρόνως δεν κλείνω την πόρτα στην ελπίδα, θα φύγει ο πρόσκαιρος και λίγος, και κάποια μέρα θα έρθει ο ανάξιος».
«Άντρας είναι ένας, ο άντρας μου, λέω. Ενδιάμεση κατάσταση δεν υπάρχει».
«Ακραία, απόλυτη βία ο έρωτας. Έρωτας είναι, φίλη, τι νόμιζες»;
«Θα ευχηθώ αυτό που εύχομαι πάντα. Να γίνει το καλύτερο για σένα και να είμαι κι εγώ εκεί κοντά. Και πιο κοντά να μη γίνεται».
«Οι άνθρωποι όταν είναι να ξεπεραστούν, ξεπερνιούνται όπως οι μόδες».
«Αν είναι κακό να σκοτώνεις τον πλησίον σου δίχως λόγο, είναι χίλιες φορές πιο κακό να ερωτεύεσαι και να αγαπάς τον πλησίον σου δίχως λόγο».
«Άντρας είναι αυτός που σου διασφαλίζει μια τέτοια γυναικεία, προστατευμένη ζωή, ώστε αν χρειαστεί, να την αφηγηθείς στη μάνα σου, να μην ντραπείς, να μη σε λυπηθεί, να μην ανησυχήσει».
«Αυτό που επιζητεί μία γυναίκα από τη σχέση με έναν άντρα είναι η άλωση. Το να χαθεί μέσα σε άλλον. Που σημαίνει ότι αν μία γυναίκα πάει με άλλον άντρα έχει χαθεί ο προηγούμενος».
«Υποπτεύομαι βαθύτατα όσους διαφημίζουν την ευτυχία τους, ακόμη κι εμένα όποτε το έχω κάνει. Η απάντησή μου είναι: είμαι σχετικά καλά και είμαι ευγνώμων».
«Εμένα κάνε με κύκλο ομόκεντρο, να νιώθω τη συγγένεια. Και τότε η καλύτερή σου είναι η καλύτερή μου. Αλλά ομόκεντρο. Αλλιώς ζηλεύω. Κι όταν ζηλεύω γίνομαι έξυπνη. Και όταν γίνομαι έξυπνη, τα καταστρέφω όλα».
«Άνδρας που δεν είναι τώρα …. δεν ήταν ποτέ».
«Ο ταλαντούχος άνθρωπος, ότι κι αν κάνει, το κάνει εμπνευσμένα. Και η Κόλαση να σε περιμένει μαζί του, θα είναι μια παραδεισένια Κόλαση. Ενώ από τον ατάλαντο άνθρωπο να μην περιμένεις τίποτα καλό. Και ο Παράδεισός του ανούσιος».